ما طلبکاریم/کمسیون مقام زن سازمان ملل

با فشار آمریکا، انگلیس ،فرانسه و … ،عضویت ایران از کمسیون ۴۵ عضوی #مقام_زن سازمال ملل که چهار سال پیش ایران عضو شده بود در حالی لغو شد که ؛☑️ در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور امریکا صورت می گیرد.وصدها هزار دختر سالانه به عنوان برده وعرضه جنسی فروخته می شود.☑️ در انگلیس، آلمان و دانمارک حدود نیمی از زنان،توسط مردان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند ودر سوئد این نسبت بیشتر است.☑️ در آمریکاسالانه بیش از ۱۲۰۰ نفر با شلیک مستقیم پلیس آمریکا کشته شده‌، که بسیاری ازآنان، زنان و کودکان هستند.☑️ یک‌سوم زندانیان زن جهان، در آمریکا زندانی هستند.☑️کلمبیا با ۸۲درصد و فرانسه با ۷۵درصد رکوردداران “فرزندان نامشروع” در جهان و ۴۰ درصد نوزادان آمریکایی نیز در روابط خارج از ازدواج به دنیا می‌آیند☑️ هم جنسگرایی در بخشی از کشورهای اروپا و آمریکا قانونی شده وزن وخانواده به پست ترین مقام خود رسیده است.☑️ بردگی جنسی سالانه ۵۰۰۰۰۰ زن در اروپا و صدهزاردختر زیر سن قانونی در آمریکا.☑️ ۱۰۰۰۰ زن حیوان نما در انگلیس به عنوان حیوان خانگی.☑️ برده‌داری مدرن با فروش زنان در ویترین فروشگاه ها  ☑️ بازاریابی و تبلیغات کالا و اجناس با استفاده از عریان کردن ولذایذ جسمی و جنسی زنان.◀️ در حوزه مقام زن و خانواده ، بخاطر ظلم،تجاوز،خشونت، نگاه ابزاری و تحقیرآمیز به زن ، ما از جهان غرب طلبکاریم وبایدآن‌ها با تصحیح نگاه در مجامع جهانی  به سمت مقام والای انسانیت حرکت کنند. نه اینکه زن را با مطامع سیاسی به سوی انحطاط سوق بدند.

#کمسیون_مقام_زن

#سازمان_ملل

خبر:

  • بزرگترین ناقض حقوق زنان در جهان، ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حذف کرد
  • بر طبق اعلام رسمی حقوقدانان بین‌المللی، این امر – یعنی به رای گذاشتن اخراج یک کشور از یک کمیسیون بین‌المللی – اساسا سابقه نداشته و حذف یک کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل می‌تواند به عنوان یک بدعت، تبعات حقوقی سنگینی برای سایر اعضا داشته باشد.

با تلاش غیرقانونی ایالت متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران که طی یک فرایند دموکراتیک و با اکثریت آرا به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمده بود، از این کمیسیون حذف شد.

قطعنامه خاتمه عضویت ایران با 29 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 16رأی ممتنع به تصویب رسید.

آرژانتین، اتریش، بلژیک، بنین، بلغارستان، کانادا، شیلی، کلمبیا، کرواسی، چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، گواتمالا، رژیم صهیونیستی،‌ ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیبریا، لیبی، مونته نگرو، نیوزیلند، پاناما، پرو، پرتغال، کره جنوبی، بریتانیا و آمریکا کشورهایی بودند که رأی موافق دادند.

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

بنگلادش، بوتسوانا، بلیز، کنگو، ساحل عاج، اسواتینی، گابن، هند، اندونزی، ماداگاسکار، مکزیک، جزایر سلیمان، تایلند، موریس، تونس و تانزانیا هم رأی ممتنع برای خروج ایران از کمیسیون مقام زن دادند.

در این نشست، نماینده ونزوئلا در سخنرانی خود به انتقاد از این اقدام سیاسی ایالات متحده علیه ایران پرداخت و این اقدام را سیاسی‌کاری در یک سازمان بین‌المللی نامید که نوعی حمله به منشور سازمان ملل متحد است. نمایندگان برزیل، پاکستان، چین، روسیه و سوریه هم از حذف ایران، انتقاد و با آن مخالفت کردند.

نماینده روسیه در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: «شما اصلا تعریف سازمان ملل را خوانده‌اید؟ همکاران غربی ما عادت دارند ساختارهای کارآمد بین المللی را تخریب کنند… عضویت فرانسه و انگلیس در این کمیسیون به دلیل برخورد خشن با زنان باید بررسی شود. تنظیم‌کنندگان قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بایستی نگاهی به سوابق خود در نقض حقوق بشر بیندازند. آیا بعد از قتل اشلی بابیت در روز حمله به ساختمان کنگره آمریکا، دموکراسی‌های غربی خواستار حذف آمریکا از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شدند؟»

نماینده چین هم با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: «زنان ایرانی از تحریم‌هایی که ایالات متحده به صورت غیرقانونی اعمال کرده، زنج می‌برند. این قلدری آشکار، ریاکاری و استاندارد دوگانه است.»

نماینده پاکستان هم تاکید کرد: «انتخاب گزینشی و سیاسی در مساله حقوق بشر، خطرناک است. ایران قربانی این رویکرد است. آیا هیچ نقش حقوق بشر دیگری در هیچ کشور دیگه‌ای رخ نمیدهد؟ این یک استاندارد دوگانه‌ی صریح است که ارتباطی با همکاری با سازوکارهای حقوق بشری ندارد.»

همچنین نماینده رژیم صهیونیستی هم در این نشست، شعار «زن، زندگی، آزادی» را به زبان فارسی بیان کرد و خواستار حذف ایران از تمام سازمان‌های بین‌المللی شد.

بر طبق اعلام رسمی حقوقدانان بین‌المللی، این امر – یعنی به رای گذاشتن اخراج یک کشور از یک کمیسیون بین‌المللی – اساسا سابقه نداشته و حذف یک کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل می‌تواند به عنوان یک بدعت، تبعات حقوقی سنگینی برای سایر اعضا داشته باشد. این موضوع از سوی نماینده روسیه نیز در جلسه بیان شد که به یک درگیری حقوقی میان نمایندگان کانادا و روسیه منتهی شد که نهایتا با تایید رای روسیه از سوی رئیس جلسه همراه شد و به همین دلیل، رای‌گیری از اعضا برای قانونی یا غیرقانونی بودن این اقدام صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه