شش نکته مهم در رابطه با حکم #اعدام_محسن_شکاری

1️⃣

درقرآن وروایات: یکی از مهم‌ترین جرایمی که باعث سلب نظم و امنیت و آسایش اجتماع می‌شود «محاربه» است .محارب کسى است که به قصد ترساندن مردم و فساد و خراب‌کاری در جامعه، با سلاح سرد یا گرم دست به اقدام مسلحانه زند مجازات محاربه جزء حدود است و در قرآن، در آیه ۳۳ سوره مائده،و در روایات بیان شده‌است. طبق این آیه و روایات مختلف مجازات محارب می‌تواند اعدام، به صلیب کشیدن، قطع دست و پای مخالف یا تبعید باشد. عن عليٍّ عليه السلام أنَّهُ اُتيَ بمُحارِبٍ فأمرَ بصَلْبِهِ حَيّا ، و جَعلَ خَشَبةً قائمةً مِمّا يَلي القِبْلَةَ ، و جَعلَ قَفاهُ و ظَهْرَهُ مِمّا يَلي الخَشَبةَ ، و وَجْهَهُ مِمّا يَلي النّاسَ مُسْتَقْبِلَ القِبْلَةِ ، فلَمّا ماتَ تَرَكَهُ ثَلاثةَ أيّامٍ ، ثُمَّ أمرَ بهِ فاُنْزِلَ فصلّى علَيهِ و دُفِنَ . نقل شده است كه محاربى را نزد امير المؤمنين عليه السلام آوردند. آن حضرت دستور داد او را زنده بر دار كنند . براى اين كار چوبى را رو به قبله برافراشت و آن مرد محارب را به گونه اى كه پشتش به چوبه دار و رويش به سمت مردم و قبله بود به دار آويخت . جسد او سه روز بر دار بود. پس از سه روز امام دستور داد آن را پايين آورده بر وى نماز خواند و دفنش كرد .

2️⃣

در قوانین جمهوری اسلامی ایران: در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی به روشنی ذکر شده :« محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد» ماده به توضیح بیشتری نیاز ندارد بخصوص این قسمت آخر یعنی« به نحوی که موجب نا امنی در محیط گردد و ملاک در جرم محاربه، قتل و زخم و …. نیست ماده ۱۸۳: هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب فی الارض و مفسد فی‌الارض می‌باشد. براساس تبصره ۳ ماده فوق، میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست. ماده ۱۸۶: هر گروه یا جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادام که مرکزیت آن باقی است تمام اعضاء و هواداران آن، که موضع آن گروه یا جمعیت یا سازمان را می‌دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش مؤثر دارند محارب‌اند اگرچه در شاخه نظامی شرکت نداشته باشند. ماده ۱۸۷: هر فرد یا گروه که طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد و برای این منظور اسلحه و مواد منفجره تهیه کند و نیز کسانی که با آگاهی و اختیار، امکانات مالی مؤثر یا وسایل و اسباب کار و سلاح در اختیار آن‌ها بگذارند محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشند.

3️⃣

حکم محاربه محسن شکاری: دادگاه انقلاب تهران بر اساس اسناد و فیلم های ستارخان وشواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، 1) کشیدن سلاح به قصد جان (قمه کشی) 2) ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم 3) جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه 4) مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود. محسن شکاری وکیل رسمی و قانونی داشته و فرجام خواهی کرده امادیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام خواهی حکم اولیه صادر شده که توسط وکیل متهم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع شده بود اعلام کرده است: فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تائید و ابرام می‌شود.

4️⃣

حکم اعدام در کشورهای مختلف : حکم اعدام در بسیاری از کشورهای جهان طبق قوانین هر کشور و برای جرم‌های بسیار بزرگ ازجمله اقدام علیه امنیت ملی ، خیانت و اقدام مسلحانه در جامعه و…در نظر گرفته می‌شود و سالانه هزاران نفر با حکم اعدام به وسیله شلیک مستقیم ،تزریق مواد کشنده واز طریق صندلی الکتریکی اجرا می شود و مهمتر اینکه اگر کسی مثل محسن شکاری در خیابان کریستوفر در نیویورک ویا در خیابان آکسفورد لندن و یا در خیابانهای آلمان و فرانسه اقدام به بستن خیابان می کردو با سلاح سرد قمه مردم را به وحشت می انداخت و به به ماموران امنیت حمله و زخمی می کرد، قطعا نه پایش به دادگاه باز می شد و نه محاکمه و و وکیلی می توانست بگیرد بلکه بر اساس اختیارات قانونی همانجا در خیابان توسط پلیس گلوله باران می شد که از این نوع اقدامت پلیس در آمریکا و کشورهای دیگر به وفور شاهد بودیم.

5️⃣

هشتک #اعدام_نکنید : منافقین و وطن فروشان و سلبریتی های دوزاری که پویش #تیر_برق برای #اعدام روحانیون در #عنقلاب_هرزگی زن زندگی و آزادی راه انداخته بودند و از کشته شدن جوانی که فقط ظاهری انقلابی داشت و یا ازجنایات و آتش زدن بسیجی و نیروهای امنیتی و اقدامات داعش گونه فیلم می گرفتند و شادی و سرور می کردند پس چی شده از اعدام بدشون اومده ! و برای #محسن_شکاری محارب که قمه کشی کرده، مامور زخمی کرده ، خیابون بسته و آتیش زده و رعب و وحشت ایجاده کرده و… هشتک #اعدام_نکنید راه انداخته اند؟!! واقعا اینها چرا از این همه تناقض خفه نمی شند؟!!!! این همه داد و بیداد و حمله به اجرای حکم اعدام محسن شکاری به این جهت هست که بتوانند اغتشاشات و اقدامات مسلحانه و ایجاد نا امنی در کشور را ادامه بدهند واز این طریق پازل منافقین و تجزیه طلبان و دشمنان ایران را تکمیل کنند (اما کور خونده اند)

6️⃣

نکته مهم: مسئولین قوه قضاِئیه بدانند عموم مردم ایران عزیزمان به شما اجازه نداده ونخواهد داد بر سر#امنيت_ملی کشور عزیزمان با کسی مماشات کنید امنیت این کشور مدیون صدها هزار شهید و جانباز و همت و تلاش جوانان این مرزو بوم است. دوره قمه کشی و لات بازی و خیابان بستن و رعب و وحشت ایجاد کردن گذشته و ایران جای داعش صفتان نیست. با جدیت تمام به قانون عمل کنید #قوه_قضائیه_تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه