وقف موجب پیشرفت جامعه می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان حجت الاسلام والمسلمین گفت: امروز باتوجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن، در مقابله با این موضوع نیاز است تا در برابر تهاجمات دشمن از ظرفیت وقف استفاده کنیم.

 
وی ادامه داد : رفع نیاز های فرهنگی مذهبی یکی از مباحثی که در هر دوره لازم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین اظهار کرد: اگر در کل کشور کتابخانه ها، مدارس،داریم، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی داریم بخش عمده آن از موقوفات است.
 

وی همچنین گفت: همه مردم بر سر سفره وقف در عرصه فرهنگی و دینی به جایگاه هایی رسیده اند چرا که ساختار مساجد، حسینیه ها بخش عمده ای از مراکز علمی از طریق وقف تامین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاطر نشان کرد: وقف می تواند پشتوانه توسعه جامعه در عرصه های اقتصادی فرهنگی باشد.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود اظهار کرد : وقف باید جزو اصول سبد خانوار خانواده قرار بگیرد.
 

شرفخانی فلسفه وجودی وقف را برای رفع نیاز ها عنوان کرد و گفت: در هر دوره واقفین بر اساس نیازهای جامعه برای مرتفع نمودن نیاز هم نوعان خود موقوفاتی ایجاد کرده اند.

وی افزود: یکی از مباحثی که در هر دوره نیاز است نیاز های فرهنگی مذهبی است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: امروز باتوجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن، در مقابله با این موضوع نیاز است تا در برابر تهاجمات دشمن از ظرفیت وقف استفاده کنیم.
 
وی در ادامه گفت: ضرورت دارد که امروز همه دست به دست هم دهیم و با کمک همدیگر وقف را به جایگاه اصلی خودش برگردانیم.
شرفخانی ادامه داد: اگر وقف به جایگاه اصلی خود برگردد در جامعه عدالت اجتماعی،عدالت فرهنگی،عدالت اقتصادی،حتی عدالت سیاسی در جامه تحقق پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه باید فرهنگ وقف را از مقطع کودکی در جامعه نهادینه کنیم گفت : ضرورت دارد که رسانه ها و شبکه هایی که مرتبط با کودکان است ابزار و هنر خود را در این زمینه بکار گیرند.
وی خواستار کمک مجموعه آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط جهت نهادینه سازی این فرهنگ از سنین کودکی شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه باید همگرایی بین وظایف سازمانی و وظایف بیرون سازمانی اتفاق بیافتد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی ادامه داد: اگر بخواهیم وقف را به جایگاه اصلی خودش برسانیم باید بر اساس طرح جامعی که در سازمان اوقاف برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه طراحی شده عمل کنیم.
شرفخانی افزود: این طرح با استفاده از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و همچنین مباحث کارشناسی آماده شده است.
وی اظهار کرد: اگر امروز فرهنگ وقف را تبلیغ میکنیم بازگشت این تبلیغ و ترویج به خود مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی خاطر نشان کرد: 1800وقف جدید در شش ماه اول در کل کشور اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه