همایش بانوان ولایی عصر امروز در امامزادگان کشور برگزار می شود

 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه روز یکشنبه با عنوان «ولایت و بانوان» نام‌گذاری شده است، گفت: برنامه ویژه «بانوان ولایی» با حضور پر رنگ اقشار مختلف زنان در امامزادگان کشور برگزار می شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه زنده تلویزیونی 18 مهر «گفت‌وگوی جمعه اخبار قرآنی» به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 840 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند که نخستین آزمون سال سوم اجرای این طرح که برای حفظ موضوعی آیات قرآن است، جمعه، 18 مهر در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.
 
وی افزود: حفظ موضوعی قرآن از سال گذشته با پرداختن به بیش از 300 موضوع در طرح تربیت حافظان قرآن مورد توجه قرار گرفت که سال گذشته 150 موضوع برگزار شد و در آزمون امسال 300 موضوع به طورکامل مورد توجه قرار گرفت. اسفندماه آزمون سراسری سومین سال طرح تربیت حافظان قرآن را برگزار می‌کنیم که پیش‌بینی ما برای سال جاری این است که بیش از 500 هزار نفر در رشته این آزمون، شرکت خواهند داشت.
 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در کنار تربیت حافظان قرآن کریم، تربیت مربی حفظ قرآن را در قم دنبال می‌کنیم که تاکنون 87 دوره تربیت مربی حفظ برگزار شده است ، گفت: مرکز تربیت مربی حفظ قرآن که در قم و زیر نظر سازمان اوقاف فعالیت دارد بعد از انقلاب اسلامی، تنها مرکزی بوده است که در عرصه تربیت معلم به صورت مستمر فعالیت داشته است و هیچ هفته‌ای تاکنون تعطیل نشده است.

وی یادآور شد: در کنار تربیت مربی حفظ، بحث آموزش مجازی حفظ قرآن را دنبال می‌کنیم که مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن نیز 14 هزار نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن را به صورت مجازی تحت پوشش قرار داده است. هم‌اکنون در استان‌هایی که ظرفیت دارند، مراکز آموزش مجازی حفظ استانی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» که در دهه ولایت برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ غدیر، ترویج فرهنگ ولایت و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه طراحی شده است.
 
وی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها، موقوفاتی با نیت برگزاری جشن‌های غدیر و دهه ولایت داریم، افزود: در راستای اجرای نیات واقفین، جشنواره ولایت علوی، اکمال دین نبوی از روز عرفه در بیش از دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه سراسر کشور آغاز شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه برای هر روز از دهه ولایت نامگذاری خاصی صورت گرفته است، گفت: برنامه‌ها از روز عرفه با شکوه خاصی و با برگزاری مراسم دعای عرفه آغاز شد که بعد از آن نماز عید سعید قربان را داشتیم و هر روز تا عید قربان، محافل انس با قرآن، زیارت جامعه کبیره و… را در امامزادگان و بقاع متبرکه داریم.
 

وی با بیان اینکه تلاش داریم طی برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم پیام غدیر را به مردم ابلاغ کنیم، اظهار کرد: غدیر یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است و نقطه شروعی برای هدایت بشریت و نسخه شفابخشی برای هدایت و نجات بشریت است. ما امروز پیام‌رسان خود غدیر هستیم؛ چرا که سعادت بشریت در بحث غدیر است و با این نگاه در طول ایام دهه ولایت، گفتمان‌های دینی و پاسخ به سوالات دینی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: در یکی از روزهای دهه ولایت که با عنوان «ولایت و جوانان» نامگذاری شده بود هماهنگی برای حضور نوجوانان و جوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه را انجام دادیم که با استقبال زیادی از سوی نوجوانان و جوانان نیز روبه‌رو بودیم. همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته که با عنوان «ولایت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده بود به غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدا سپری شد.
 
وی با بیان اینکه یکشنبه با عنوان «ولایت و بانوان» نام‌گذاری شده است، گفت: برنامه ویژه «بانوان ولایی» برای اجرا در امامزادگان پیش‌بینی شده است که این برنامه طی سال‌های گذشته نیز اجرا و با استقبال خوب بانوان روبه‌رو می‌شد. این همایش عصر روز یکشنبه، 20 مهر برای بانوان برگزار می‌شود تا بانوان بتوانند درس‌هایی را از غدیر بگیرند.
 

حجت الاسلام شرفخانی با عنوان این مطلب که شب عید غدیر نیز جشن‌های عید غدیر در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور در آستان امامزادگان، گل‌افشانی، نورافشانی و… از جمله برنامه‌های جشن غدیر در شب عید غدیر خم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه