آمادگی برای ظهور در ولایت فقیه متجلی می شود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر بصیرت در عرصه های مختلف اجتماعی، گفت: در شرایط کنونی آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) در ولایت فقیه متجلی می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرف‌خانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین اختتامیه کنگره ملی پیشوای صادق در آستان مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد با اشاره به شرایط زمانی امامت ششمین پیشوای شیعیان، اظهارداشت: دوران امامت امام صادق(ع) برابر با افول امویان و روی کار آمدن عباسیان است و بسیاری از این فرصت استفاده و قصد قیام و برپایی حکومت داشتند.

حجت الاسلام شرفخانی در همین زمینه با اشاره به برخی نگاه های سکولار که مخالفت امام برای قیام را بهانه ای برای ترویج جدایی دین از سیاست قرار می دهند، افزود: این نگاه اشتباه است چرا که زمینه برای قیام و برپایی حکومت آماده نبود.

وی ادامه داد: امام در آن زمان در پاسخ به یکی از یاران خود می گوید اگر من به اندازه این گله گوسفند یار و یاور داشتم، قیام می کردم و حاکمیت اسلامی برپا می کردم در حالیکه گله مورد اشاره امام تنها 17 گوسفند داشت.

شرفخانی در همین زمینه به جنبه های مختلف نفاق پرداخت و افزود: بسیاری نفاق اخلاقی دارند و دین تنها لغلغه زبان آنان است، اگر در تایخ قیام هائی اتفاق نیفتاده است به دلیل عدم وجود یار و یاور واقعی بوده است.

وی به شرایط روز جامعه اشاه کرد و افزود: امرو نیز اگر دائما می گوییم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده هستیم باید آمادگی در عرصه عمل ظهور یابد تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برخی نگاه های سکولار، افزود: در دروان امام صادق(ع) کسانی دائما در محراب بودند ولی در عرصه عمل و اجتماع نتوانستند در کنار امام قرار بگیرند و امروز نیز همین موضوع وجود دارد.

وی تاکید کرد: آمادگی امروز ما نیز در ولایت فقیه متجلی می شود این که به چه میزان گوش به فرمان اوامر ولی امر مسلمین در عرصه عمل و لبیک گوی امام عصر هسیتم وگرنه دین لغلغه زبان ماست.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه