تلاش مي‌كنيم امام‌زادگان به قطب‌هاي فرهنگي تبديل شود

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: تمام تلاش خود را براي تهيه زيرساخت‌هاي لازم جهت تبديل آستان امامزادگان و بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي جامعه انجام مي‌دهيم.

حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني، امروز در حاشيه همايش مديران مراكز فرهنگي و قرآني امامزادگان جنوب كشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)منطقه فارس، افزود: در اين راستا سازمان اوقاف و امور خيريه طرح جامعي را دنبال مي‌كند كه شامل دو بخش عمده است.

وي بخش اول اجراي اين طرح را سخت‌افزاري عنوان و خاطرنشان كرد: در اين بخش، جهت عمران و آباداني بقاع 44 آيتم را طراحي كرده‌ايم تا زيرساخت امامزادگان به گونه‌اي باشد كه نگاه مردم به اين اماكن صرفاً زيارتي و گردشگري مذهبي نباشد، بلكه محيط و بستري را در اين اماكن متبركه ايجاد كرده و توسعه دهيم كه در راستاي ترويج قرآن و عترت باشد.

 

حجت‌الاسلام شرفخاني با اشاره به‌ بخش دوم اين طرح تحت‌عنوان بخش نرم‌افزاري، گفت: سازمان اوقاف كشور از سال گذشته ويژه برنامه‌هايي مانند طرح «آرامش بهاري» براي ايام نوروز، طرح «سوگواري ايام شهادت» ويژه ايام عزاداري، طرح «نشاط معنوي» براي غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان در ايام تابستان، طرح «جشن ولايت علوي» ويژه ايام دهه ولايت و امامت و همچنين «بصيرت عاشورايي» با هدف اجرا در در دهه اول محرم و دهه آخر صفر طراحي و در سطح امام‌زادگان كل كشور اجرا كرد.

 

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با اشاره به ارزيابي‌ها طرح‌هاي اجرا شده توسط كارشناسان، افزود: بعد از انجام كارشناسي‌ به اين نتيجه رسيديم كه در امامزادگان و بقاع متبركه مركزي را با عنوان «مركز فرهنگي و قرآني بقاع متبركه» راه‌اندازي شود.

 

وي در تشريح خصوصيت‌هاي اين مركز، گفت: اين مركز، مركزي مردمي و داراي شوراي فرهنگي است كه يك‌نفر به‌عنوان مدير فرهنگي و براساس استراتژي و سياست‌هاي كلان در مسير هدف اصلي يعني تبديل امام‌زاده به قطب فرهنگي، تمام فعاليت‌ و برنامه‌ها را مديريت مي‌كند.

 

اين مقام فرهنگي به راه‌اندازي مركز فرهنگي و قرآني در بيش از يك‌هزار و پانصد امام‌زاده و بقعه متبركه در سطح كشور، بر تخصصي‌شدن فعاليت‌هاي فرهنگي در اين اماكن تاكيد و اضافه كرد: در راستاي تخصصي‌شدن فعاليت‌ها براي مديران فرهنگي دوره‌هاي آموزشي طراحي و اولين دوره نيز با حضور 320 نفر از اين افراد در استان خراسان رضوي و به‌شكل متمركز اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام شرف‌خاني با يادآوري اينكه دوره‌هاي بعدي در استان‌هاي مازندران، اصفهان، خراسان، تهران، آذربايجان شرقي و كرمان به‌صورت منطقه‌اي و با حضور استان‌هاي همجوار برگزار شد، گفت: در اين دوره‌ها مباحث جنگ نرم و جايگاه مديران فرهنگي در عرصه فرهنگي كشور بيان شده و مي‌شود.

 

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور همچنين راه‌اندازي پاسخگويي به مسائل شرعي، كتابخانه ديجيتال، تربيت قاري، برگزاري ويژه برنامه‌هايي براي عموم مردم و استفاده از ابزارها و فناوري‌هاي نوين در امامزادگان را از جمله برنامه‌هاي طراحي شده در راستاي تثبيت قطبيت فرهنگي امام‌زادگان در كشور برشمرد.

 

اين مقام فرهنگي با اشاره به شرايط حساس كنوني و تلاش دشمنان براي اجراي ناتوي فرهنگي عليه نظام اسلامي و مقدسات مسلمانان، خصوصا مسلمانان ايران، گفت: شرايط امروز شرايط جنگ است نه صلح و آرامش.

 

وي اضافه كرد: جنگ امروز، جنگ نرم و عرصه آن فرهنگ و مسايل اعتقادي است بنابراين مديران فرهنگي و قرآني وظيفه‌اي خطير بر عهده دارند.

 

حجت‌الاسلام شرف‌خاني تقويب جبهه نظام و نيروهاي مردمي حاضر در اين جبهه و ايجاد آمادگي كامل براي مقابله با تهاجم فرهنگي همه‌جانبه دشمنان نظام اسلامي را از جمله وظايف مديران فرهنگي و قرآني برشمرد و تصريح كرد: بايد از جبهه جنگ نرم هم مانند جنگ مسلحانه و سخت در دوران دفاع مقدس، سرافراز و پيروز خارج شويم.

لینک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه