وظیفه یاوران وقف زنده کردن فرهنگ غنی وقف است/ ترویج فرهنگ وقف مقدم بر ایجاد وقف جدید+تصاویر

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست تخصصی با انجمن یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان، مشکلات کشور را ناشی از فقدان تفکر جهادی دانست و اظهار کرد: اگر امروز کشور و مردم گرفتار مشکلات هستند به‌دلیل نبود تفکر جهادی است، وقتی تفکر ما سرمایه‌داری شد اخلاق، صداقت و فرهنگ ما نیز مادی می‌شود.

وی دستیابی به نتیجه و اقتصاد پویا را نتیجه زنده کردن فرهنگ کار جهادی دانست و ابراز کرد: هر کسی که از تفکر جهادی برخوردار باشد، می‌تواند به اسلام، مسلمانان و اقتصاد جامعه کمک کند

وی مشکلات انسان‌ها و کشور را ناشی از فقدان تفکر جهادی دانست و گفت: وقتی تفکر ما سرمایه‌داری شد اخلاق، صداقت و فرهنگ ما نیز مادی می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انسان یک عمر با تلاش مال و ثروت جمع‌آوری می‌کند اما تنها چیزی که بعد از مرگ به کار او می‌آید و می‌تواند از تلاش خود بهره ببرد وقف و انفاق است چراکه مابقی ثروت توسط وراث تقسیم خواهد شد و هیچ نفعی برای میت ندارد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اهمیت کار یاوران وقف، خاطرنشان کرد: هر قدمی که یاوران وقف برمی‌دارند برای دفاع از حقوق و منافع اسلام است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: مستکبران در قرن نوزدهم سعی داشتند مانع پیشرفت دین شوند و تنها نامی از اسلام باقی بگذارند، از این رو هندوستان که 800 سال مسلمان بودند و زبان اصلی آنها فارسی بود آن را به کشوری فرقه‌ای با طوایف زیاد تبدیل کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: هر جایی که شاهد رشد اقتصاد بودیم دوری و نابودی از فرهنگ را نیز مشاهده کردیم، اما در مقابل هر جایی که فرهنگ رشد کرد رشد اقتصادی را هم تجربه کردیم.
معاون سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه اتکای به دیگران موجب پسرفت کشور و عدم نتیجه می‌شود، گفت: وقف بهترین پشتوانه برای اقتصاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی ما باید حضور در عرصه باشد، اذعان کرد: با حضور می‌توانیم اسلام را زنده نگه داریم و اقتصاد و فرهنگ دینی را پایدار کنیم.

شرفخانی مطرح کرد: ما باید نسبت به خود و اطرافیان احساس وظیفه کنیم چراکه دین پشتوانه اقتصادی می‌خواهد و پشتوانه اقتصادی مردم هستند.
وی ترویج فرهنگ غنی وقف را مقدم بر ایجاد وقف جدید دانست و اظهار داشت: وظیفه یاوران وقف زنده کردن فرهنگ غنی وقف است و باید مردم را با اثرات و برکات وقف آشنا کنند.

photo_2017-10-11_00-56-50

photo_2017-10-11_00-57-20
photo_2017-10-11_00-57-25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه