اختتامیه بخش عکس جشنواره فرهنگی هنری وقف در همدان برگزار شد

چهارمین دوره جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در بخش عکاسی با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به کار خود پایان داد.
 
چهارمین دوره جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در بخش عکاسی که به میزبانی استان همدان برگزار شده بود شامگاه امروز با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به کار خود پایان داد.
در ابتدای این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ضمن خیر مقدم به میهمانان این جشنواره اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که بخش عکس جشنواره وقف بعد از رایزنی‌های مختلف به استان همدان سپرده شد.

در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور وقف را تنها منوط به مسجد ندانست و اظهار کرد: حدود 500 مرکز علمی و یک‌هزار مدرسه در کشور موقوفه هستند.
 
حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ادامه داد: 708 نوع نیت وقف وجود دارد و وقف تنها به مسجد و حسینیه ختم نمی‌شد بلکه در زمینه انرژی هسته‌ای هم در کشور وقف رخ داده است.
 
وی با بیان اینکه 173 هزار وقف در کشور وجود دارد که برای هر یک از آنها می‌شود یک فیلم ساخت، در ادامه گفت: یک‎میلیون و 400 هزار نفر مستاجر اماکن موقوفه هستند.
 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه از محل درآمد حاصل از موقوفات قریب به 2.5 میلیارد تومان برای عید ایتام هزینه شده است، افزود: 25 درصد بیمارستان‌های دولتی وقفی هستند و حتی فردی در شیراز تمام اموال خود را برای ساخت مرکز درمانی وقف کرد و هم اینک این استان به قطب مرکز درمانی شده است.

وی با تقدیر از میزبانی همدان خاطرنشان کرد: استان همدان به خوبی از بخش عکس جشنواره میزبانی کرد و از همه مسئولان اداره کل همدان و دبیرخانه این جشنواره تشکر می‌کنم.
 

تقدیر از برترین‌های بخش عکس جشنواره وقف
یک‌هزار و 366 عکس به دبیرخانه اولین دوره بخش عکس از چهارمین دوره جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده بود.
هیئت داوران متشکل از سه استاد و داور مطرح و برجسته کشور از جمله مسعود زنده‌روح کرمانی، ابراهیم صافی و ساعد نیکزاد پس از بررسی، 36 اثر را برگزیدند.

در آئین اختتامیه این جشنواره سه اثر به عنوان برتر شناخته شد، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و به ترتیب مبلغ 300، 200 و 100 هزار تومان هدیه به برگزیدگان تعلق گرفت؛ عرفان سامان‌فر از استان فارس، طاهره رخ‌بخش از استان فارس و شهاب ناصری از استان کردستان در این جشنواره به ترتیب اول تا سوم شدند.
 

همچنین از عکاسان امیرحسین جام‌بزرگ، سعید صیرافی، اکبر قاسم‌‎پور، محمد فراهانی و محمد حسین مسلسلی با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.
به تمام 36 اثری که در جشنواره ملی وقف برگزیده شدند، هر کدام مبلغ 100 هزار تومان به عنوان حق تألیف اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه