خاطره شليك اولين موشك

محسن رفيقدوست وزير سپاه در دوران دفاع مقدم با درج خاطره اي از شهيد حسن طهراني مقدم در وبلاگ شخصي خود نوشت:

با شادروان سرلشگر پاسدار حسن تهراني مقدم كه به حق شايسته رداي زيباي شهادت بود از اوايل جنگ آشنا و رفيق شدم. جز اخلاص و عبوديت و توكل و اعتماد به نفس و ايمان محكم به خداوند متعال و اعتقاد كامل و شامل به ولايت مطلقه فقيه كه ابتدا در قامت بي مثال حضرت امام (ره) متجلي بود و امروز هم به حق تنها به مقام عظماي ولايت مي برازد چيزي نديدم اين شهيد بزرگوار دائم الذكر بود و نام خدا لحظه اي از زبان او جدا نمي شد.

يگان موشكي سپاه با او ايجاد شد، وقتيكه بنا شد اولين موشك را خود برادران سپاه به سمت بغداد شليك كنند با هم به كرمانشاه رفتيم مقدمات كار فراهم شد و باشگاه افسران بغداد را هدف گرفتيم، مرحوم شهيد مقدم پيشنهاد كرد اول دعاي توسل بخوانيم و بعد از دعا به زبان فارسي با خدا صحبت كرد و گفت خدايا ما نمي خواهيم مردم عراق را بكشيم ما مي خواهيم نظاميان را از بين ببريم كه هم ما و هم عراقي ها را مي كشند تو اي خدا اين موشك را به باشگاه افسران ببر.

موشك شليك شد و همه پاي راديو نشستيم پس از چند دقيقه راديو بي بي سي اعلام كرد يك موشك باشگاه افسران بغداد را منهدم كرد و تعداد زيادي از افراد حاضر در آنجا كشته شدند .من پيشاني شهيد مقدم را بوسيدم و گفتم اين هدف خوردن نتيجه اخلاص و پاكي تو بود.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب: شهادت برای ما مایه برکت و عروج برتر است

حادثه خونین شهادت عناصر ممتاز سپاه و سردار مقدم دانشمند بی ادعا واقعیتی تلخ بود

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.

آن جان بر کفان نستوه با سینه گشاده و عزم راسخ همواره به پیشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی به خود راه ندادند. شهادت، بی شک برترین آرزوی آنان بود. لیکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه ئی برای آن مردم و آن کشور خسارت و تأسف بار است.

ما همه در غم این عزیزان با خانواده های گرامی آنان شریک و همدردیم. خدا را شکر که محصول تلاشهای آنان هم‌اکنون در اختیار مردان جهاد است و تربیت شدگان آن مجموعه، از کفایت لازم برای ادامه ی آن خط نورانی برخوردارند.

عزیزان من؛ امیدوار به تفضل بی انقطاع حضرت حق، و با استمداد از ارواح شهیدانتان، تلاش و همت را دو چندان کنید تا همه بیش از پیش بدانند که شهادت برای ما توفیق الهی و مایه ی برکت و عروج برتر است.

تسلیت صمیمانه ی خود را به بازماندگان و دوستان و همکاران این شهدا تقدیم می دارم.

سیدعلی خامنه ای

25/آبان/1390

کلیپی دیدنی از گزارش سردار شهید حسن تهرانی مقدم در حضور امام خامنه ای در زمان جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه