نگاه پیروان مکتب امام صادق (ع) مخالف سکولاریسم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام احمد شرفخانی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره ملی پیشوای صادق اظهار داشت: فعالیت در عرصه‌ های اجتماعی و علمی باید جزو اولویتهای اوقاف باشد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در برگزاری باشکوه کنگره ملی پیشوای صادق افزود: استان یزد یکی از پیشگامان برگزاری کنگره امامان معصوم در کشور بوده است.

شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دیدگاه‌ های امام صادق (ع) پرداخت و بیان داشت: منتظران ظهور باید در عرصه‌های اجتماعی و علمی فعال باشند و نباید ظهور لقلقه زبانی باشد.

وی با شاره به نقش امام صادق(ع) در رهبری جامعه عنوان کرد: پیشوای صادق مخالف سکولاریسم است و ما نیز باید با تاسی از این امام بزرگوار به دنبال حضور پررنگ در عرصه‌های اجتماعی باشیم و آن را منحصر به مساجد و جمع‌های دینی نکنیم زیرا حاکمیت اسلامی، زمینه‌ساز حکومت مهدوی است.

شرفخانی ادامه داد: یکی از وظایف اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه، ترویج معارف معصومین علیهم السلام و بالا بردن سطح باورهای مردم و آشنایی بیشتر با آل هدی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: یکی از راهکارهای اجرایی این هدف، برنامه بزرگداشت و کنگره امامان معصوم است که طی برگزاری کنگره ضمن تبیین ابعاد وجودی شخصیت علمی و معنوی امامان برای آحاد جامعه نسبت به سیره و اخلاق آن امام همام نیز معرفت‌افزایی می‌شود.

شرفخانی افزود: از آنجا که مردم کشور اسلامی ایران، علاقه و عشق و محبت وافری نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت دارند و در تمام برنامه ‌هایی که مرتبط با این بزرگواران باشد با شور و حرارت خاصی حضور می‌ یابند، حضور عموم مردم به ویژه جوانان، اندیشمندان و بانوان در این کنگره‌ها و مراسمات، قابل تقدیر و توجه است.

وی یکی از دلایل انتخاب عنوان کنگره پیشوای صادق برای استان یزد را وجود امامزادگان واجب ‌التعظیم که از نوادگان امام صادق (ع) هستند اعلام کرد و افزود: شاخص‌ترین امامزاده سطح استان نیز امامزاده جعفر(ع) است است که جایگاه بلند معنوی در نزد مردم متدین دارالعباده یزد دارد.

شرفخانی تصریح کرد: امام صادق (ع) با شناخت صحیح از زمان خود به بحث معرفت ‌افزایی و بصیرت‌ بخشی و تعمیق باورهای دینی مردم و تعیین حدود و خطوط اسلام راستین از دیگر خطوط انحرافی از قبیل صوفیه، اسلام درباری عباسی، … پرداخت.

وی ادامه داد: مسلما تلاش امام صادق (ع) در تعمیق مکتب تشیع اثرات ارزشمندی در تداوم مکتب و شناخت صحیح مردمان دوران حضرت و بعد از آن به تشیع داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه