ماه رمضان تمرین مقابله با هوای نفس است.

مراسم شب نوزدهم وشب قدر با حضور روزه داران کرجی و با سخنرانی خطیب توانمند کشوری حجت الاسلام شرفخانی معاونت سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار گردید.

 
حجت الاسلام احمد شرفخانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در بین خیل عظیم جمعیت شب زنده دار آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج  گفت : ماه  مبارک رمضان فرصتی می باشد که انسان یک ماه تمرین مقابله با هوای نفس کند ودر طول سال آن را در زندگی پیاده کند.
 

شرفخانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت اول مظلوم عالم علی (ع) به محضر همه عاشقان آن امام همام ، به ویژه زائرین و مجاورین آستان مقدس ،  علی (ع) را الگوی همه دوران ها نام بردند.

وی در ادمه با اشاره به  آیات و روایات،  شب قدر را افضل شب ها نام برد و شب نوزدهم را درج مقدرات ، شب بیست و یکم  را تایید آن و شب بیست و سوم را به امضا رسیدن مقدرات طبق روایات بیان نمودند.
 
ایشان افزودند : برای بهره مندی بهتر از شب  قدر باید توبه کرد تا مقدرات نوشته و تایید گردد. برای توبه و تغییر کردن سه مطلب را بیان کردند اولا انسان باید نسبت به قوه تخیل دقت زیادی کند .در واقع اگر تخیل به گناه اتفاق نیافتد هرگز گناهی انجام نمی پذیرد به عبارت ساده تر فکر گناههست که  گناه می آورد.
 

سخنران مراسم شب قدر گفت : دومین مطلب جایگاه تفکر نمودن می باشد اینکه در روایات داریم تفکر کردن چندین برابر عبادت ثواب دارد و یا نشستن در محافل علم و نگریستن سیمای عالم ثواب دارد اهمیت و جایگاه تفکر را می رساند .شب زنده داران بیاییم هر روز حداقل قبل از خواندن نماز چند دقیقه ای تفکر کنیم .به نعمت های خداوند باندیشیم ، از کجا آمده ایم به کجا می رویم و …

اما مطلب سوم عزم است مفهوم عزم با اراده متفاوت می باشد در این شبها عزم آغازحرکت، برای تغییر در خودمان در زندگی و شغل و… را به وجود بیاوریم .
 
در پایان سخنرانی حجت الاسلام شرفخانی از همه شرکت کنندگان در مراسم شب قدر خواست تا با یاد امام زمان (عج) برای فرج یوسف زهرا  و نابودی دشمنان اسلام مسلمین و همچنین برای سلامتی رهبر عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  دعا کنند و قرائت فاتحه ای به روح امام و شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم داشته باشند. این مراسم معنوی با مناجات خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) به پایان رسید.
 

لازم به ذکر است که مراسم مناجات و لیالی قدر تا شب بیست و سوم در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه