رییس جمهوری آینده توجه به حماسه اقتصادی را در اولویت قرار دهد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از بخش های مهم که رییس جمهور آینده باید به آن بپردازد، توجه به حماسه اقتصادی و بسیج کردن ممجموعه نظام در راستای رفع نیازهای مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ˈاحمد شرفخانیˈدر گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، به تشریح انتظارات خود به عنوان یک مسوول فرهنگی از رییس جمهور آینده پرداخت و افزود: رییس جمهور آینده باید اولویت ها را در آغاز فعالیت دولت، سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

 

وی از بین بردن دغدغه های رهبر معظم انقلاب را در راستای رفع دغدغه مردم، از دیگر اقدامات رییس جمهور آینده عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان یکی از مسوولان فرهنگی، انتظار ما این است که فرهنگ را با یک نگاه هزینه ای نبینند زیرا فرهنگ، زیرساخت توسعه عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هر کشور است.

 

وی یادآور شد: هر کشوری اگر در عرصه های مختلف توسعه یافته، زیر ساخت آن ˈفرهنگˈ بوده است که لازم است با همین نگاه از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی زودگذر و بی اثر پرهیز شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: لازم است تا به مبانی فرهنگی کشور که همان مبانی دینی و ارزشی است، توجه ویژه شود که در این راستا سرمایه گذاری، هدایت و برنامه ریزی باید در دستور اقدامات قرار گیرد.

 

شرفخانی گفت: یک رییس جمهور موفق باید به عرصه فرهنگی بویژه ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی توجه داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در کشور از نظر قانونی بخش اجرایی برعهده رییس جمهور است، از این رو او باید شاخصه هایی داشته باشد تا در عرصه مدیریتی و خدمت رسانی و اجرایی بتواند در توسعه و پیشرفت کشور در منطقه و رسیدن به چشم انداز نظام در سال 1404 موفق عمل کند.

 

به گفته وی، یکی از اصلی ترین شاخصه ها در این راستا ˈعدالت محوریˈ و ˈعدالت طلبیˈ و دیگری ˈکار و تلاش مخلصانهˈ است که می تواند از شاخصه های یک رییس جمهور موفق باشد و تمامی وقت خود را برای خدمت به مردم و ارتقا و توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف وقف کند.

 

 

وی ˈقاطع بودن و ایستادگی در برابر مستکبرانˈ را از دیگر شاخصه های یک رییس جمهور توانمند برشمرد و افزود: رییس جمهور باید قاطعانه و دقیق در مقابل دشمنان بایستد و از حقوق قطعی ملت ایران دفاع کند.

 

شرفخانی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ˈرفتن در میان مردم و مردمی بودنˈ بدون واسطه و تشریفات و شنیدن دردها و مشکلات قشرهای مختلف جامعه از دیگر شاخصه های یک رییس جمهور موفق است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی دیگر از شاخصه های رییس جمهور را ˈحرکت به سمت استراتژی و سند بالادستیˈ که از طرف رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان منشور حرکتی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، عنوان کرد.

وی تصریح کرد که رییس جمهور باید بگونه ای عمل کند که ˈاز حرکت های زودگذر تبلیغی و تصمیمات آنی و بدون کارشناسی پرهیز شودˈ و با نگاه دور اندیشانه، چشم انداز نظام و تصمیمات زیربنایی و زیرساختی را در کشور پایه گذاری کرده و در همان مسیر حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه