کلیپ دیگر تخریبی ۴ افشای اسرار

رسول خدا یک راز ی رو  که در رابطه با یه مسئله خانوادگی و شخصی بود با یکی از همسرانش  در میان گذاشت  اما متاسفانه همسر پیامبر اون رازو  افشا کردش خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۳ و۴ سوره تحریم این عملو مذمت می‌کنه و می فرماید
إِنْ تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا
یعنی هم فاش کننده و هم شنونده راز و اسرار باید توبه کند چون هردو مرتکب گناه شدند
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى فرمایند : «اِذا حَدَّثَ الرَّجُلُ اَلْحَدِیثَ ثُمَّ اِلْتَفَتَ فَهِىَ اَمانَةٌ;
 وقتی  یه شخصى سخنى رو با این حالت که اونو اینور نگاه میکنه که کسی دیگه نشنوه
اون مطلب بمنزله امانته (و افشاء این سرّ همچون خیانت در امانته)
افشا و علنی کردن اسرار دیگران  یک رفتار پرخاشگرانه دیگر تخریبی هستش  علی الخصوص اگر پای اعتبار و آبروی دیگران در میان باشه
چرا اینقدر پرخاشگر شدیم چرا به این راحتی مسائل خصوصی  ، اسراره شخصی و خانوادگی دیگرانو بوقو و کرنا می کنیم چرا فیلمو و عکس واسرار مردمو  در فضای مجازی علنی می‌کنیم
به والله اینا عقوبت داره هم در این دنیا و هم در آخرت.
حضرت علی ع  فرمودند: 
«مَنْ کَشَفَ حِجابَ اَخِیْهِ اِنْکَشَفَ حِجابَ بَیْتِهِ;
 کسى که پرده ای رو از اسرار برادر مسلمانش برداره  خداوند متعال عیوب اسرارشو بر ملا مى کنه
این نکته رو خواهشا توجه کنید  حضرت علی علیه السلام می فرمایند
«تمام خیر دنیا و آخرت در این دو چیز نهفته شده: کتمان اسرار و رفاقت ودوستى با نیکان
و تمام شر در این دو چیز نهفته شده: افشاى اسرار و  رفاقت ودوستى با اشرار»
اسرار و مسائل خصوصی خود من وشما  مثل خونی هستش که باید در رگهای خودمون جریان داشته باشه به دیگران نگیم
سفره دلمونو برا هر کسی پهن نکنیم
امام صادق علیه السلام  چقدر زیبا و حکیمانه فرمودند : «از اسرار خودت ، به اندازه و حدی  دوستتو مطلع کن  که اگه به همون  اندازه به دشمنت بگی  دشمن نتونه به تو ضرر وزیان برسونه، بخاطر اینکه ممکنه رفیقت یه روزی دشمنت بشه!»
 لا تُطلِعْ صَدِيقَكَ مِن سِرِّكَ إلاّ على ما لَو
اطَّلَعْتَ علَيهِ عَدُوَّكَ لَم يَضُرَّكَ ، فإنَّ الصَّديقَ قد يكونُ عَدُّواً یَوْماً ما.

مرویست که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از خدای سبحان درخواست می‏کند که امت او را در حضور فرشتگان و پیامبران و دیگر امت ها محاسبه نکند تا عیب های آنها برایشان ظاهر نگردد، بلکه طوری آنها را محاسبه کند که به جز خدای سبحان و پیغمبر او دیگری بر گناهان شان آگاه نشود، و خطاب الهی رسد که:
ای حبیب من، من به بندگان خود از تو مهربانترم، چون تو روا نداری که عیوب ایشان نزد غیر تو آشکار شود من روا ندارم که بر تو نیز ظاهر گردد، من خود به تنهائی آنان را محاسبه می‏کنم چنان که جز من کسی بر لغزش های شان آگاه نشود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه