حماسه اربعین حسینی «مهیا شدن برای زندگی آخرالزمانی تشیع در جهان» است

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در بازدید از موکب امیرالمومنین علی (ع) اداره کل اوقاف استان البرز که در شهر نجف اشرف واقع در صحن حضرت زهرا (س) برپا شده است، درباره حماسه عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: حماسه عظیم و میلیونی اربعین حسینی مراسمی برای جداسازی از زندگی عادی و مهیا شدن برای زندگی آخرالزمانی تشیع در جهان است.

وی افزود: با ورود انبوهی از زائران ایرانی به شهرهای نجف و کربلا مراسم راهپیمایی اربعین حسینی با شکوه تمام علیرغم تمام تهدیدهای امنیتی در جریان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به تشریح خدمات اداره کل اوقاف البرز در حماسه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: موکب امیرالمونین علی (ع ) در جهت معرفت‌افزایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی زائران حسینی و پذیرایی غذای گرم و میان وعده خدمات شایسته‌ای را به زائران ارائه داده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین از دیرباز مورد تائید و تاکید علما و فقهای شیعه بوده و بیشتر آنها در این مراسم شرکت کرده‌اند.

وی پدیده بی‌ نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را حسنه‌ای ماندگار خواند و تاکید کرد: ترکیب عشق، ایمان، عقل و عاطفه از ویژگی‌‌های منحصر به‌ فرد مکتب اهل‌ بیت (ع) است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه