عزاداران حسینی روز عاشورا شعار «هیهات منا الذله» سر می دهند/اعلام نفرت از آمریکا و اسرائیل

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با عرض تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره به برنامه های طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی در روز عاشورا، اظهارداشت : اقامه نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا امسال بصورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است و این نماز به یاد اقامه نماز ظهر در روز عاشورای سال 61 هجری توسط امام حسین (ع) و یاران با وفایش ، با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری برنامه های بصیرت عاشواریی «هیهات منا الذله» است ، گفت : ان شاء الله این شعار با حضور هیات های مذهبی در روز عاشورا در امامزادگان کشور طنین انداز می شود و عزاداران نفرت و انزجار خود را از مصادیق ظلم و جور و استکبار یعنی اسرائیل و آمریکای جهان خوار اعلام خواهند کرد.

شرفخانی اضافه کرد : در روز عاشورا بزرگترین حرکت و تجمع دسته جات عزاداری امام حسین (ع) در 2780 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : قرائت زیارت عاشورا ، مقتل خوانی اباعبدالله الحسین (ع) ، فعال بودن خیمه های معرفت و پاسخگویی به سوالهای شرعی عزاداران و اطعام سوگواران حسینی از محل موقوفات مرتبط از دیگر برنامه های روز عاشورا در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه