بهره مندی بیش از ۵۳۵ هزار نفر از طرح تابستانی نشاط معنوی در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار داشت: امسال برای هفتمین سال متوالی، در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در1511 بقاع متبرکه سراسر کشور طرح نشاط معنوی با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان و همچنین ایجاد فضای معنوی، ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضای نشاط همراه با معنویت برگزار شد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی برگزاری کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، مهارت‌های زندگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی،اعتقادی، ورزشی، درسی و برنامه‌های انس با قرآن کریم، برپایی اردوهای فرهنگی و تفریحی و قدر دانی از دانش‌آموزان را از عمده برنامه های این طرح اعلام کرد.

وی افزود: برگزاری کلاس های هنری و ارائه آموزش مهارتهای زندگی ویژه مخاطبین دختر دراین طرح توسط مربیان اعزامی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یکی دیگر از ویژگی های این طرح بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: طی ثبت نام صورت گرفته از علاقه مندان شرکت در این طرح در سراسر کشور بیش از 530 هزار نفر برای شرکت در این کلاس ها ثبت نام نمودند.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی 145900نفر دانش آموز پسر و 138646 نفر دانش آموز دختر و در مقطع متوسطه 95976 نفر دانش آموز پسر و 155931 نفر دانش آموز دختر در این طرح شرکت کردند.

شرفخانی با اشاره به بکارگیری ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه علوم و معارف قرآن در اجرای این طرح ملی یادآور شد: بیش از 1700 روحانی بومی، غیر بومی و اعزامی از حوزه علمیه، بیش از 150 مربی برادر و خواهر از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و حدود یک هزار و 500 مربی در سایر رشته‌ها در اجرای این طرح فرهنگی با سازمان اوقاف همکاری داشته اند.

وی ادامه داد: جهت استفاده مبلغین و مربیان این طرح کتاب راهنمای مربیان با عنوان “ره توشه مبلغین نشاط معنوی” در اختیار این عزیزان قرار گرفت و کتاب “راهنمای استاد” نیز ویژه اساتیدمقاطع ابتدایی و راهنمایی چاپ گردید.

شرفخانی درادامه ضمن بیان اینکه در این طرح بیش از 2150 اردوی فرهنگی و تفریحی در سطح کشور برگزار شده است بیان داشت: این اردوها با هدف ایجاد روحیه نشاط و شور و شوق مخاطبین به دو صورت داخل استان و خارج استان با حضور مربیان و روحانیون اعزامی همراه با برگزاری مسابقه های متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار گردید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه