آغاز «طرح تابستانی نشاط معنوی» از ۱۶ تیرماه در اماکن متبرکه / برگزاری طرح در ۱۵۰۰ امامزاده

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره اجرای طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان در ایام تابستان اظهار کرد: طرح نشاط معنوی، تابستان ۹۷ در یک هزار و ۵۵۳ بقعه متبرکه و امامزاده از ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مردادماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، تاکید کرد: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به‌درستی مدیریت نشود، آسیبهای اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: این طرح از هفت سال پیش جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کردیم، دست یابیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: مخاطبان طرح نشاط معنوی دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال هستن و تمامی برنامه‌ها به تفکیک جنسیت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به دو شیوه اجرا می‌شود، افزود: در روش نخست ادارات اوقاف شهرستان در بقاع متبرکه دارای ظرفیت اقدام به برنامه‌ریزی، تبلیغات، ثبت‌نام و اجرای برنامه‌های این طرح خواهند کرد و در روش دوم گروه‌های دانش‌آموزی در قالب اردوهای یک روزه زیارتی تفریحی به بقاع متبرکه دارای ظرفیت آمده و از خدمات معنوی و فضای پیرامونی این اماکن مقدس استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ مُبلغ اعزامی و بومی در این طرح فعالیت دارند، یادآور شد: از ظرفیت ۶۰۰ نفر از مُبلغان اعزامی هم استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی حفظ آیات قرآن به‌صورت به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها می‌توانند در طرح نشاط معنوی از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآنی به‌عنوان مربی استفاده کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه