کاهش مشکلات سازمان اوقاف با اطلاع‌رسانی مناسب/۵۲ درصد بقاع متبرکه فاقد درآمد است

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخاني معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در محل اداره كل اعزام مبلغ سازمان اوقاف در قم برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌ مناسب، بخش مهمی از مشکلاتی که امروز پیرامون سازمان اوقاف وجود داشته را حل می‌کند.

وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینهٔ بقاع متبرکه افزود: از مجموع ۸ هزار بقعه متبرکه‌ که در کشور وجود دارد تنها ۴۸ درصد آن‌ها دارای درآمد ثابت و عوایدی ازاین‌دست بوده و ۵۲ درصد دیگر عملاً هیچ‌گونه درآمد اقتصادی براي احيا ،عمران و فعاليت فرهنگی ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مشکلات دسترسی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینهٔ بقاع متبرکه دانست و گفت: در سطح کشور بالغ‌ بر ۴ هزار امامزاده وبقعه متبرک به دلیل شرایط و وضعیت سخت و دشوار جغرافیایی اصولاً زائرپذیر نبوده که به‌نوبه خود لازم است شرایط دسترسی آن‌ها نیز بهبود پیدا کند.

شرفخانی با اشاره به مدیریت واحد، جامع و متمرکز مباحث مالی بقاع متبرکه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: تمامی درآمدهای حاصل از این بقاع متبرکه برای هزینه‌های جاری و جانبی آن‌ها صرف می‌شود اما مدیریت واحد آن‌ها توسط سازمان اوقاف به‌صورت متمرکز و جامع ساماندهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه