مراسم پرفیض دعای عرفه عصر امروز در ۲۰۵۰ امامزاده کشور برگزار می شود

 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در دو هزار و ۵۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه کشور در عصر امروز شنبه 12 مهرماه خبرداد.
 
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت : روز نهم ذی الحجه ، روز عرفه از اعياد عظيمه است اگرچه به اسم عيد ناميده نشده است، روزى است كه حق تعالى بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره هاي جُود و احسان خود را براى ايشان گسترانيده و شيطان در اين روز خوارو حقيرتر، رانده‎تر و خشمناك‎ترين اوقات را خواهد داشت .
وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا مراسم پرفیض دعای عرفه را امسال در بیش از 2050 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید ، آرامش ، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند ، با همکاری هیات امنا بقاع ، خدام و مومنین برگزار می کند.
حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد : بهره گیری از سخنرانی سخنرانان مذهبی و مدیحه سرایی هایی ولایی به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تأکیداتی که پیرامون حضور در صحرای عرفات و کربلا در روز عرفه وجود دارد اشاره و عنوان کرد: کسانی که توفیق حضور در این مکان‌ها برای انجام اعمال روز عرفه را ندارند می‌توانند با حضور در آستان امامزادگان به عنوان ذریه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از فضای معنویت و آرامش و این واسطه‌های فیض بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تأثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.
این گزارش حاکیست ، در بقاع متبرکه امامزادگان شاخص سراسر کشور ، این مراسم پرفیض معنوی بصورت زنده و مستقیم از شبکه های استانی پخش می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه