قرآن رسانه‌ای الهی است

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قرآن رسانه الهی است و دارای ابعاد مختلف برای تعریف رسانه ولایت الهی است گفت: باید از قرآن بعنوان رسانه اصلی در ترویج معارف اسلامی و معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از رسانه های فعال در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر روز پنجشنبه 17 شهریور از سوی سازمان اوقاف در هتل ارم تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: یکی از پیام هایی که از معارف اسلامی باید دریافت کرد تجلیل از تلاشگران عرصه معارف اسلامی است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که رسانه ها تحت نفوذ صهیونیسم بین الملل هستند که این اتفاق نامیمونی در جهان امروز است در مقابل، رسانه هایی نیز وجود دارند که بعد از انقلاب اسلامی ایران در کشور ما و به تبع آن و در الگوگیری از ما در کشورهای اسلامی ولایت الهی را محور خود قرار داده اند ولی بخش عمده رسانه ها در اختیار ولایت شیطانی قرار دارد.

 

شرفخانی تصریح کرد: این رسانه ها ولایت شیطانی انسان را از سیر و سلوک الهی دور و در سیطره استعمار خود قرار می دهند و دنبال آن هستند بشر را از بشریت خود خارج کنند این رسانه ها دنبال این هستند که استعمار مادی و استعمار سرمایه ای در عرصه جهانی را گسترش دهند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسانه های خوبی براساس آموزه های الهی و اسلامی تحقق یافت و الگوی جهان شد.

 

وی یادآور شد: خود قرآن رسانه است قرآن رسانه الهی است و دارای ابعاد مختلف است که رسانه ولایت الهی را کامل تعریف می کند اگر به خود قرآن باز گردیم و آن را رهپویه رسانه ای قرار دهیم بطور قطع رسانه جهانی خواهد بود. این رسانه در جهان حرف اول را می زند هر چند رسانه های جذابی در جهان وجود دارند ولی استفاده از قرآن و فروش قرآن در جهان رو به افزایش است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف تاکید کرد: ما باید از قرآن به عنوان رسانه اصلی استفاده کنیم و در رابطه با ترویج معارف قرآن و معارف اسلامی از همین رسانه استفاده کنیم.

 

شرفخانی تأکید کرد: باید توجه داشت که قرآن به عنوان بخشی در کنار بخشهای دیگر نیست این یک نوع نگاه سکولاریستی به قرآن است. در تمام برنامه ها باید خود قرآن محور باشد قرآن باید به عنوان اسناد بالادستی مورد توجه قرار گیرد در تمام بخش ها باید معارف و مفاهیم قرآنی حاکم باشد قرآن باید حاکم بر مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد. قراردادن قرآن در کنار بخش های دیگر متأسفانه بعضا دیده می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: نهادهای قرآنی و رسانه ها باید دست به دست هم دهند تا 10 میلیون نفر حافظ قرآن که تدبیر مقام معظم رهبری است را تحقق بخشند. تحقق تدبیر ایشان باید بر اساس برنامه ریزی بوده و شعارگونه نباید با آن برخورد کرد.

 

در این مراسم حسن ربیعی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه گفت: تأثیر رسانه در انعکاس خبری این رویداد بزرگ بر کسی پوشیده نیست ترویج فضایل و معارف قرآنی و اهل بیت ضمن داشتن ثواب اخروی برای فرد در بطن جامعه نیز تأثیر دارد.

 

وی افزود: هر قدر معارف اسلامی و معارف اهل بیت(ع) در جامعه انعکاس داشته باشد به همان میزان تخلف و گناه در جامعه کم می شود. فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت می تواند تأثیر زیادی بر فرهنگ جامعه داشته باشد. ترویج معارف قرآن و ترویج معارف اهل بیت دو هدف سازمان اوقاف است.

 

ربیعی یادآور شد: قابلیت های رسانه ای نظام سلطه در برابر ابزارهای ما بسیار زیاد است تمسک به قرآن و اهل بیت باعث شده کشور ما در برابر این نظام مغلوب نشود.

 

وی در پایان تصریح کرد: بیش از 300 خبرنگار، تصویربردار و عکاس روند بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را در داخل و خارج از کشور پوشش داده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه