غربي ها در پروژه اسلام هراسي ناكام مانده اند

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: برغم افزايش مظاهر اسلام هراسي و تبليغات رواني طي چند سال گذشته، گرايش به سمت قرآن در بين ملت ها به شدت گسترش يافته و اين امر نشان مي دهد كه غربي ها نتوانسته اند به اهداف خود برسند.  
حجت الاسلام والمسلمين ‘احمد شرفخاني’ در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با بيان اينكه اكنون غربي ها در منجلاب و باتلاقي خودساخته دست و پا مي زنند، افزود: آنان از آنجا كه منطق قوي اسلام را در عدم رسيدن به منافع خود دخيل مي دانند و از سوي ديگر مبارزه با ظلم و بيداري هاي انقلابي و اسلامي را به وضوح مشاهده مي كنند، به بن بست رسيده اند.

وي گفت: از آنجا كه اسلام از قوت و منطق ديني در زمينه ظلم ستيزي، مقابله با استكبار و برقراري عدالت برخوردار است، غربي ها به ملت خود اينگونه القا كرده اند كه اسلام با تفكر غربي مقابله مي كند.
شرفخاني ادامه داد:‌ غربي ها كه با رشد و گسترش اسلام در سراسر جهان به شدت منافع خود را در خطر مي بينند، با به راه انداختن جنگ رواني و تبليغاتي، رعب و وحشت از اسلام را در بين جوامع مختلف تقويت مي كنند.
وي افزود: غربي ها عملكرد افراطي گروه هايي چون وهابيون، طالبان و القاعده را به اسلام منتسب كرده و اقدامات زشت آنان به نام اسلام را نوعي تفكر اسلامي قلمداد كرده و به اين ترتيب اسلام را خدشه دار كرده اند.
شرفخاني درمورد راه انداختن پروژه قرآن سوزي نيز گفت: اين مساله پس از حادثه 11 سپتامبر براي مقابله با اسلام تقويت شد و غربي ها اينگونه در بين ملت خود تبيين كردند كه اگر بخواهيم زندگي آرامي در پيش بگيريم بايد با اسلام مقابله كنيم از اين رو به بهانه هاي مختلف اسلام هراسي را تشديد كردند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه درمورد عوامل شكل گيري اسلام هراسي نيز گفت: غربي ها به بهانه تشكيك نبوت، برانگيختن اختلافات مذهبي، برهم زدن وحدت مسلمانان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات اشغالگرانه خود فعاليت هاي تبشيري را آغاز كردند كه تمامي اين موارد بيانگر هراس بيش از حد غربي ها از اسلام است.
وي با بيان اينكه اسلام هراسي اصطلاح تازه اي است كه در مورد رابطه اسلام و غرب تداول يافته، افزود: اسلام هراسي ريشه در تاريخ كهن غرب دارد اما در چند سال اخير اين عنوان بيشتر مطرح شده و غربي ها به گونه اي اسلام را براي ملت هاي خود ترسيم كرده اند كه بحث هراس از اسلام تثبيت شده است.
شرفخاني گفت: شايد يكي از علت هاي اصلي اين هراس را بايد در اين دانست كه ماه فروزان و خورشيد تابان مكتب اسلام هنگامي كه روشن شد بلافاصله ستاره غرب فرو افتاد و آنها احساس كردند كه تمام عقب ماندگي ها و مشكلاتشان به خاطر اسلام است.
وي خاطرنشان كرد: مكتب هاي بسياري از جمله هندو، بوديسم و زرتشت در جهان وجود دارد كه به علت بي بهره بودن از پشتوانه منطقي و ريشه فكري، استكبار جهاني با آنها كاري ندارد از اين رو اين مكاتب پيروان زيادي ندارند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: اگر ملت ها به نداي قرآن گوش فرا دهند و سياست آمريكا و غربي ها را تبيين كنند، مي توانند با تقويت وحدت و اتحاد جلوي اقدامات افراطي كه به نام اسلام ايجاد مي شود را بگيرند.
وي گفت: اگر طبق مفاهيم قرآن و اسلام عمل كنيم، با وحدت و در زير چتر ولايت تمامي حركت هاي دشمنان را نقش بر آب كرده و مي توانيم خباثت سياستمداران غربي را در بين مردم جهان و ملت هاي آنان بر ملا سازيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه