شرفخانی : برای تداوم جریان راهیان نور از ظرفیت وقف باید استفاده شود / امضای تفاهم نامه همکاری اوقاف و…

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه امضای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و ستاد مرکزی راهیان نور که صبح امروز در سازمان اوقاف برگزار شد، با اشاره با فاجعه هولناک  منا گفت: متاسفانه بی کفایتی رژیم آل سعود باعث به وجود آمدن این فاجعه شد و در آستانه عید غدیرخم که مردم ما خود را برپایی جشن آماده می کردند به دلیل بی لیاقتی و بی تدبیری سران آل سعود سیاه پوش شدند و امیدواریم مدیریت ننگینی  که در مکه وجود دارد به زودی تغییر کند و دیگر شاهد بروز از این قبیل مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در برنامه سالیانه سازمان اوقاف وجود دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: نگاه ما به مجموعه راهیان نور نگاه به یک نهاد نیست بلکه توجه به یک فرهنگ اصیل انقلابی و ارزشی است و نباید به این مجموعه یک نگاه اداری وجود داشته باشد بلکه باید با دید اعتقادی و ارزشی این حرکت را جلو ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امروزه اگر بخواهیم سبک زندگی شهدا را در جامعه پیاده کنیم چاره ای جز ادامه روند راهیان نور نداریم و فقط از طریق مجموعه راهیان نور می شود که فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را در جامعه ترویج داد.

شرفخانی با اشاره به این جمله که جهاد هنوزادامه دارد اظهارداشت: مجموعه راهیان نور باعث ترویج فرهنگ جهاد می شود و برای مثال حرکت راهیان نور بهترین اقدام برای مقابله با جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه در هر موضوعی اگر از ظرفیت مردم که همان ظرفیت وقف است استفاده شود باعث پایدار و ماندگار ماندن آن رویداد می شود گفت: برای ادامه پیدا کردن حرکت فرهنگی راهیان نور باید از ظرفیت مردم استفاده شود تا این حرکت برای نسل های بعدی نیز ماندگار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ولایتمداری را زنده نگه داریم باید حرکت راهیان نور را ادامه دهیم افزود: باید یک کارگروه مشترکی از سازمان اوقاف و از ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل شود تا این تفاهم نامه را عملی کنند.

شرفخانی در پایان اظهارداشت: امیدواریم که بتوانیم از موقوفات برای زنده نگه داشتن یاد شهدا استفاده کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را همچنان در جامعه زنده نگه داریم

.

در ادامه این مراسم سرهنگ نادر ادیبی دبیرستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت های رزمندگان ایران اسلامی است و این رزمندگان با کمترین امکانات جنگی و با توکل برخدا توانستند که بردشمن بعثی غلبه کنند و وظیفه امروز ما این است که با برپایی راهیان نور یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ دفاع مقدس منجر به پیروزی های بعدی در تمام عرصه ها می شود اظهارداشت: اجرای این تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و ستاد مرکزی راهیان نور باعث تقویت زیرساخت های راهیان نور می شود و این تفاهم نامه زمینه اقدامات آتی فرهنگی را فراهم می کند و امیدواریم که با عملی شدن این تفاهم نامه بتوانیم به  میلیون نفر از اقشاری که در راهیان نور شرکت می کنند بهترین خدمات را ارائه دهیم و به زودی شاهد عملیاتی شدن این تفاهم نامه خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه