جلسه هم اندیشی وقف و حوزه های علمیه در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه آذربایجان غربی ، جلسه هم اندیشی وقف و حوزه های علمیه با حضورحجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وعضو کمیته وقف ، حجت الاسلام شمس الدینی مسئول موقوفات حوزه های علمیه سازمان اوقاف وعضو کمیته وقف ، حجت الاسلام آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور وحجت الاسلام محمدی مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی پیش از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ و وقف برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه موقوفات حوزه های علمیه کمتر از 2درصد از سهم موقوفات کشور را به خود اختصاص داده اظهار کرد: تعداد زیادی از موقوفات حوزه های علمیه در کشور وجود دارد که بعلت عدم آگاهی و اطلاع در سامانه موقوفات ثبت نشده اند ودر طول زمان به فراموشی سپرده شده اند و اینک در دست اشخاص قرار گرفته است .

وی با تاکید بر این موضوع که باید نقش سازمان اوقاف و امور خیریه توسط مبلغین و طلاب در حوزه وقف و موقوفات شفاف سازی شود گفت : بسیاری از مردم سازمان اوقاف را هنوز به چشم اوقاف قبل از پیروزی انقلاب می نگرند ، آن زمانی که واقعا در حق وقف و موقوفات ظلم شده است و این باید ازذهن افکارعمومی جامعه پاک شود .

حجت الاسلام آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور نیز با بیان اینکه اصل فرهنگ وقف ترویج دین است اظهار کرد: حوزه های علمیه باید به خودکفایی مالی برسند که این امر با وقف میسر می شود.
درابتدای این جلسه حجت الاسلام جوانبخت آماری از عملکرد اوقاف آذربایجان غربی و خدمات ارائه شده در طول سال 95به حوزه های علمیه ،افتتاح مرکز حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه خواهران ارومیه و میاندوآب ، برگزاری همایش ها ی وقف و حوزه های علمیه در این دو شهرستان و برگزاری همایش های مشارکتی با حوزه های علمیه و نشست شورای روحانیت به میزبانی اوقاف استان اشاره کرد.

وی در ادامه به آمار موقوفات حوزه های علمیه که در صد بسیارپایینی از سهم موقوفات استان رابه خود اختصاص داده است اشاره کرد و گفت : در سال 95 تنها 40 میلیون از در آمد میلیاردی موقوفات سهم حوزه های علمیه استان بود .

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی با بیان اینکه شاهد تعدادی وقف جدید در شهرستان های سلماس و ماکو برای حوزه های علمیه بودیم افزود: سهم وقف های جدید بانیت حوزه های علیمه درصد پایینی را به خود اختصاص داده که باید تلاش بسیاری در این خصوص بعمل آید که نقش خود حوزه و طلاب و روحانیون در تبلیغ و تشویق مردم در منابر به سمت وقف با نیت حوزه های علمیه بسیار حائز اهمیت می باشد .

در پایان این جلسه ضمن بررسی راهکارهای ایجاد وقف جدید با نیت حوزه های علمیه بر حضور فعال طلاب در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بخصوص در بخش وقف برای حوزه های علیمه تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه