ثبت نام بیش از ۸۷۰ هزار حافظ در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم طی ۳ سال

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در آیین تجلیل از حافظان برگزیده طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم،با بیان اینکه طی برگزاری سه مرحله از این طرح 870 هزار 636 نفر ثبت نام کرده اند اظهار داشت: در مرحله اول 233 هزار و 668 نفر، در مرحله دوم 308 هزار 338 نفر و در مرحله سوم 327هزار و 249 نفر در این طرح ثبت نام کردند.

 
وی اضافه کرد: در مجموع 519هزار 121 خواهر و 351 هزار و 515 برادر در این طرح ثبت نام کردند.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه 4هزار و 230 بقعه متبرکه و یا مسجد مجری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم هستند افزود: در مجموع 6 هزار نفر مربی حفظ قرآن در این طرح مشارکت دارند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در آزمون مرحله سوم این طرح بیش از 300 هزار نفر شرکت کردند.
 
وی با اشاره به آموزش مجازی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: در مجموع 20هزار نفر از این طریق برای حفظ قرآن کریم اقدام کردند.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه تربیت مربی حفظ قرآن کریم نیز در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد افزود: تاکنون 105 دوره تربیت مربی با شرکت بیش از 4 هزار نفر از 31 استان کشور برگزار شده که هر دوره آموزشی شامل 40 ساعت می باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اولین دوره تربیت مربی حضوری حفظ قرآن در شهر قم برگزار شد گفت: در مجموع 40 دوره تربیت مربی حفظ قرآن به صورت غیرحضوری در استان های کشور برگزار شده است.
 

وی در پایان از تولید نرم افزار حفظ قرآن ویژه گوشی های اندروید خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نرم افزار علاقمندان به صورت آنلاین برای حفظ موضوعی قرآن ثبت نام می کنند و در ساختارهای آزمون محور و چندبار تکرار برای حفظ تمرین می کنند که این نرم افزار در مراسم امروز رونمایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه