آغاز دوره جدید طرح حفظ قرآن کریم با تربیت یک میلیون و پانصد هزار حافظ

 
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در آئین افتتاح طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان البرز و تجلیل از عوامل طرح آرامش بهاری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد، افزود: این طرح برای یک دوره پنج ساله هدف گذاری شده ولی با توجه به علاقه مردم پیش بینی می شود این طرح چهار ساله پایان یابد.
 
وی اظهار داشت: دور اول این طرح که بنا به دستور مقام معظم رهبری از سال 91 مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ آغاز شد که در این دوره یک میلیون و 300 هزار نفر طی چهار سال ثبت نام کردند و نزدیک به 400 هزار نفر نیز پایان سال گذشته در آزمون بزرگ طرح حفظ شرکت کردند.
 
وی با اشاره به اینکه تربیت حافظ قرآن به این وسعت یک کار معمولی نیست، گفت: این کار با یک نگاه 100 درصد جهادی و اعتقادی شروع شد و فعالان در این عرصه با خود قرآن معامله کردند.
شرفخانی به آزمون قرآن در پایان سال گذشته اشاره کرد و افزود: این آزمون همچون یک آزمون بزرگ کنکور برگزار شد و یک مانور بزرگ قرآنی در عرصه حفظ و یک تودهنی به وهابیت بود زیرا دشمنان باید بفهمند که در ایران دیگر دوره پهلوی نیست بلکه دوره ای است که در هر عرصه ای ایران مقام دارد.
 
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره آغاز طرح جدید تربیت حافظان قرآن، گفت: برای تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در سراسر کشور، 6 هزار مربی حفظ قرآن را در قم تربیت کردیم و این در حالی است که زمانی مربیان حفظ قرآن به یک هزار و 500 نفر نیز نمی رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه