معرفی کتاب عبرت‌های فاطمیه

این کتاب که به قلم “احمد شرفخانی “نگاشته شده، دارای 195 صفحه بوده و توسط انتشارات ” پارسایان” به طبع رسیده است.

نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با نگرش یک جامعه‌شناس و روان‌شناس به بررسی ابعاد مختلف این حادثه پرداخته و ضمن بررسی عوامل تاریخی جریان‌ساز به گوشه‌ای ازمصائب وارده به اهل بیت علیهم السلام اشاره کند.

شرفخانی در این کتاب ضمن آشنا کردن مخاطبان خود با جریانات مهم تاریخی، رذائل اخلاقی زمینه‌ساز این حادثه را نیز با بیان مصداق‌های تاریخی، شرح می‌دهد که از جمله این رذائل اخلاقی می‌توان به: نفاق، دنیاگرایی، حزب‌گرایی، حسادت، کینه‌توزی، بی تفاوتی، سطحی نگری، ترس و سست عنصری و قرائت‌های مختلف از دین اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر، در ادامه به بخشی از این کتاب اشاره می کنیم:
“عمر همراه گروهی به در خانه فاطمه(س) آمدند. در خانه را زدند هنگامی که فاطمه(س) صدای آن‌ها را شنید، با صدای بلند گفت: ای رسول خدا! پس از تو چه مصیبت‌هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید.
وقتی مردم که همراه عمر بودند، صدای فاطمه(س)را شنیدند، گریه‌کنان برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی (ع) را از خانه بیرون کشیدند و نزد ابوبکر بردند و به او گفتند بیعت کن!
علی(ع)گفت اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟
گفتند به خدایی که جز او خدایی نیست گردنت را می‌زنیم.”
با نقل این روایات از کتب معتبر اهل سنت، مشخص شد که تهدید کاملا انجام گرفته و علت آن، بیعت گرفتن از خاندان رسول خدا، برای حکومت غصبی ابوبکر بوده است.
اما درباره آتش زدن بیت وحی و جسارت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) روایات متعدد و با سند صحیح از شیعه و سنی نقل شده که به جهت اختصار به دو روایت تاریخی بسنده می‌کنیم….”
این کتاب را می توانید از کتابخانه‌های عمومی و کتابفروشی ها تهیه فرمایید.

نوشته های مشابه