طرح “نشاط معنوی” در بقاع متبرکه راه مقابله با جنگ نرم دشمن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفتگو با خبرنگار معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: امروز در عصری زندگی می کنیم که دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی با ناتوی فرهنگی درصدد بی هویتی جوانان و نوجوانان ما برنامه ریزی و فعالیت می کنند.

احمد شرفخانی گفت: جنگ نرم دشمن یک ساختارپیچیده و حساس در عرصه دینی و اعتقادی طراحی شده است که یکی از عوامل مهم در موفقیت جنگ نرم دشمن ، پر کردن اوقاف فراغت جبهه مقابل بر اساس اهدافشان است.

شرفخانی ضمن بیان اینکه در جنگ نرم ، دشمنان به دنبال تسخیر اوقاف فراغت مردم هستند افزود: تسخیر اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان مهمترین برنامه ریزی دشمنان در ساختار جنگ نرم می باشد.

وی در ادامه گفت: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به درستی مدیریت نشود آسیب های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده تر خواهد شد که در این رابطه بعضی از مسئولین برای رفع آسیب های اجتماعی کارهای تبلیغاتی صرف و اقدامات بی اثز ظاهری انجام می دهند که این خود یک آسیب بزرگ در عدم درک روش های صحیح جهت از بین بردن و ریشه یابی و ریشه کنی آسیب های اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: امروز ضرورت دارد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان،اولویت اول مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و شبکه های فضای مجازی در صدد گسترش بی حیایی،بی بندوباری و درنهایت گسستن بنیان خانواده و از بین بردن غیرت دینی جامعه هستند تاکید کرد: ضرورت دارد برنامه های آموزشی،تفریحی و اردویی اوقات فراغت دانش آموزان بر اساس نیازهای مخاطب و در راستای مصون سازی اعتقادی جوانان و نوجوانان در مقابل با جنگ نرم دشمن باشد.

احمدشرفخانی در ادامه افزود: برگزاری طرح تابستانی اوقات فراغت نشاط معنوی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با برنامه های متنوع آموزشی- تفریحی- ورزشی و اردویی بر اساس غنی سازی هرچه بهتر و هدفمند دانش آموزان می باشد.

وی گفت: طرح نشاط معنوی امسال در 1511 بقعه و امامزاده با حضور مربیان اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه با سرفصل های آموزشی،کارگاهی در سراسر کشور در حال برگزاری است که با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه ریزی و اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه