آقا فرمودند “اگر لباس روحانیت تنم نبود، لباس ارتش به تن می‌کردم”

آقا فرمودند “اگر لباس روحانیت تنم نبود، لباس ارتش به تن می‌کردم”

مشاور نظامی فرمانده کل قوا به روایت خاطره‌ای جالب از نحوه برخورد امام‌خامنه‌‌ای با شعار انحلال ارتش در اوایل انقلاب پرداخت.
آقا فرمودند

به گزارش دفاع پرس، سرلشکر محمد سلیمی مشاور نظامی فرمانده کل قوا صبح امروز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی با بیان اینکه امروز دشمنان و حریفان‌مان پیشرفت‌مان را تحسین می‌کنند، به اذعان برخی از تاریخ‌نویسان و سیاسیون بر صلح‌امیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند که ابرقدرتی آمریکا با وجود ایران در منطقه زیر سوال رفته است و حقیقتا همین‌گونه است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران تعیین‌کننده سیاست‌ها در منطقه است و این اقتدار به خاطر ایثار و فداکاری‌های رشیدانی چون شهید فلاحی‌ها است و اگر دشمنان این‌چنین از قدرت جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌کنند، ما نیز باید قدرشناس عزیزانی چون شهید فلاحی باشیم و هنرهای آنها را بیاموزیم و اگر یافتیم که این هنرها حق بوده است، حق‌گرا باشیم و دنباله‌رو آنها.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به خاطراتی از سرلشکر فلاحی در مدیریت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این تعریف و تمجید‌ها غلو نیست، بلکه باور و اعتقاد من است. هر وقت پای صحبت‌های ایشان می‌نشستیم 2 چیز را خوب یاد می‌گرفتیم، یکی اعتقاد و ایمان روز‌افزون به خدا و دوم ترس از خداوند در عدم انجام ماموریت و این راه را عزیزمان سرلشکر فلاحی پیمود.

سرلشکر سلیمی در ادامه با اشاره به حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در یکی از جلسات هیئت دولت با ارتش گفت: در آن جلسه شخصیت ایشان مرا به فکر فرو برد. اینکه یک روحانی از ساعت مچی استفاده می‌کرد، برایم جالب بود و از همین جلسه بود که تاثیر و مرام ایشان را یافتم.

وی ادامه داد: یک روز که به ستاد مشترک می‌آمدم یک عده که جمعیت آن بیشتر دختران بودند در مقابل در ستاد شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند و می‌گفتند این ارتش طاغوتی منحل شود و ارتش توحیدی ایجاد شود. البته اینها همان مارکسیست‌ها و کمونیست‌هایی بودند که می‌خواستند بازوی قوی نظام را منحل کنند. آنها دلشان برای تصاحب ایران پر زده بود، نه توحید. اصلا نمی‌دانستند توحید چیست و طاغوت چیست.

«شورای انقلاب در آن زمان آقای هاشمی را مسئول وزارت کشور و آقا را مسئول وزارت دفاع کرده بود. بنده پس از مشاهده آن جمعیت نزد آقا رفتم و به ایشان گفتم که این جمعیت چنین شعارهایی می‌دهند. آیا شما هم طرفدار این جمعیت هستید و می‌خواهید ارتش منحل شود؟ آقا در پاسخ به من فرمودند “من اگر این لباس (لباس روحانیت) در تنم نبود، قطعا لباس ارتش را می‌پوشیدم و آن جمله شنیدنی را به من گفتند که ارتش یک خوار ستبر برنده‌ای است در کنار گل جمهوری اسلامی ایران که اجازه دسترسی هیچ متجاوزی را به آن نخواهد داد. این جمله خیلی جالب بود. آقا کلمه به کلمه حرف‌شان حساب‌شده است و کلمه‌ای را مفت خرج کسی نمی‌کنند و از همانجا ارادت من به ایشان دوچندان شد.»

وی همچنین به ذکر خاطره‌ای از بازدید خود و سرلشکر فلاحی از مناطق جنگی خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما به همراه ایشان بازدیدی را از منطقه جلالیه سوسنگرد داشتیم. آن منطقه پر از آتش بود و زدوخوردها بالا بود. دیدم که سرلشکر فلاحی در جایی نشسته و سرش به پایین و زیر لب زمزمه می‌کند. بنده جرأت نمی‌کردم بگویم که چه شده است. به یکباره دیدم شهید فلاحی برگشت گفت سلیمی می‌دانی به چه فکر می‌کنم، خیلی سخت است که آدم نتواند در خانه خود سرش را بالا ببرد. این حرف خیلی سخت بود و احساس گریه به من دست داد.

سرلشکر سلیمی با بیان اینکه حضرت آقا، سرلشکر فلاحی را خیلی قبول داشت، گفت: امروز دنیا با ادبیات ما آشنا نیست، چون آنها به جز شرق و غرب چیزی نمی‌دانند و از توحید چیزی سرشان نمی‌شود و امروز نیز باید با همین صلابت و اقتدار راه انقلاب و آرمان‌های امام را ادامه دهیم و همانگونه که حضرت آقا فرموده اند نباید دل به مذاکرات شرق و غرب بست، شماها سربازید و همیشه آماده جبهه رفتن باشید.

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبودی از خانواده شهید سرلشکر فلاحی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه