ایجاد۲۰۰ وقف جدید درایام نوروز درسطح کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال 90 طرح قطب فرهنگی شدن امامزادگان در افق 1404 تدوین و اجرایی شد گفت : یکی از سیاست ها و راهبردهای مصوب این سند چشم انداز ،اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری  با هدف ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی و رفاهی به مسافران نوروزی  است که امسال برای ششمین سال متوالی از 25 اسفند 95 تا 13 فروردین ماه در 2400 بقعه متبرکه برگزار شد .
وی  با اشاره به اجرای موفق طرح نوروزی آرامش بهاری  واستقبال اقشار مختلف مردم ، این طرح ملی را ارزشمند و کم نظیر برشمرد و افزود: این طرح در راستای  سند چشم انداز قطب فرهنگی شدن امامزادگان در حوزه های مختلف طراحی، تصویب و اجرایی و امسال به حمدالله به همت خادمان بقاع متبرکه  در بخش های مختلف  به شکل مطلوبی اجرایی شد.
وی تاکید کرد: توسعه و تبلیغ  فرهنگ و معارف دینی  ، استفاده از ابزارهای جدید برای توسعه آموزهای دینی و گسترش ظرفیت بهره برداری از رسانه ها از دیگر رویکردهای این سازمان برای تحقق سند قطب فرهنگی  شدن امامزادگان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد: تا قبل از سال 90 سازمان اوقاف در ایام عید تعطیل و حتی برای امامزادگان در ایام عید ساعات کاری تنظیم شده بود و در این ایام نماز های یومیه هم   به طور جماعت برگزار نمی شد.
معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: با عنایت به منویات  ورهنمودهای مقام معظم رهبری و با تغییر نگاه و حاکم شدن نگاه فعال فرهنگی   باید برای  بهره برداری  از این ظرفیت بی نظیر و  فرصت حضور مردم در اماکن متبرکه اقدام می کردیم.
شرفخانی با اشاره به بازرسی سرزده از 50 امامزاده در سطح کشور همزمان با اجرای طرح ارامش بهاری  تصریح کرد: ظرفیت حضور مردم در امامزادگان، کم  نظیر است و هم اکنون با این وضعیت  احساس می کنیم مسئولیت ما چند برابر شده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف تاکید کرد: امروز مادر فضای جنگ نرم و در عرصه نبرد فرهنگی حرف برای گفتن داریم، حضور بیش از 3 هزار مبلغ آموزش دیده و متخصص در 2400 امامزده اقدامی موثر و کارآمد  برای مقابله  با جنگ نرم دشمن است.
شرفخانی توجه به مباحثی از جمله  تربیت فرزند، مشاوره اجتماعی و خانوادگی و مباحث تخصصی خانواده ها و  احکا م و مشاوره وقف را از جمله مباحثی دانست که  به مردم در   طرح نوروزی ارائه شده است.

وی افزود: زمانی تنها یک  آقای راستگو به عنوان مبلغ موفق وموثر  در جذب کودکان داشتیم ، اما امروز می توانیم ادعا می کنیم بیش از 700 مبلغ می توانند به کودکان ما آموزش های جذاب دینی را ارائه کنند .
معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه جوایز اهدایی در طرح آرامش بهاری به برگزیدگان مسابقات  همه دارای محتوای  فرهنگی و تربیتی و آموزشی هستند تصریح کرد: استفاده از کالاهای ایرانی، توجه به مبحث اشتغال و تولید  داخلی و توجه به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری را از جمله  محورهای طراحی شده در بازی های کودکان  طرح آرامش بهاری دانست.

شرفخانی تصریح کرد: تا چند سال  قبل در لحظه تحویل سال برنامه ای در آستان امامزادگان وجود نداشت ،اما این سالها مراسم تحویل سال نو در بسیاری از استانها به طور زنده از شبکه های استانی پخش می شود..

وی توجه به روش های نوین تبلیغ و ایجاد منبرهای 10دقیقه ای برای جذابیت بیشتر را مورد اشاره قرار داد و افزود: تبلیغ چند رسانه ای روش جدیدی است که سال جاری حدود 300 مبلغ  که توانایی تبلیغ معارف دینی با این روش چند رسانه ای را کسب کرده اند در امامزادگان فعالیت داشته وبا مردم ارتباط برقرار کردند .
شرفخانی  تربیت  و حضور نیروهای دغدغه مند ارزشی و جهادی در امامزادگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در برخی امامزادگان نیروهای فرهنگی و جهادی تاثیرگذار حضور یافته اند و حتی در برخی از عرصه ها این عزیزان از سازمان اوقاف هم  پیشگام ترند.
وی با اشاره به فعالیت ایستگاههای مشاوره  وقف در این طرح  ملی افزود:  همزمان با اجرای این طرح ملی 200 وقف جدید در سطح کشور در ایام نوروز با نیات مختلف فرهنگی و اجتماعی  و مذهبی  اتفاق افتاده  که تاکنون بیش از 130 مورد آن در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده است ،این اتفاق  یک رویدادمهم و تاثیرگذار در زمینه مشارکت های مردمی  درامور خیر و باقیات الصالحات  در طی این سالها به شمار می رود .

معاون سازمان اوقاف  ادامه داد:  زمینه سازی برای مشارکت مردم در طرح مودت و ساخت و ساز امامزادگان و احداث زائرسرا ها یکی دیگر از دستاوردهای این طرح نوروزی است.
شرفخانی افزود: در حوزه اسکان و اقامت زائران و مسافران باید ظرفیت امامزادگان گسترش یابد  ،البته در این زمینه هم مردم و خیران آمادگی دارند مشارکت کنند و لازم است زمینه این مشارکت فراهم شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف  قدردانی علما، نمایندگان ولی فقیه، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و  شورای اسلامی و مدیران  استانی و ستادی و اقشار مختلف مردم  را بابت اجرای  این طرح مورد اشاره قرارداد و افزود: کارجهادی و حضور همه جانبه و ارزشی مبلغان در اجرای  مطلوب طرح آرامش بهاری یکی از عوامل موفقیت فرهنگی طرح نوروزی  آرامش بهاری است که جا دارد از تلاش وافر همه  این عزیزان صمیمانه قدردانی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه