نگاه سكولاريستی به قرآن مانع رسيدن مفاهيم وحی به بشريت می‌‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف از وجود نگاه سكولاريستی به قرآن انتقاد كرد و گفت: بسياری قرآن را بخشی در كنار بخش‌های ديگر می‌بينند، در حالی كه قرآن بايد به عنوان سند بالادستی قرار گيرد چرا كه تفكر سكولاريستی مانع رسيدن مفاهيم وحی به بشريت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه شب ‌گذشته، 17 شهريورماه، در مراسم تجليل از رسانه‌های فعال در بيست‌وهشتمين مسابقات بين‌المللی قرآن، به نقش رسانه‌ها در تحولات بين‌الملل پرداخت و گفت: بخش عمده رسانه‌ها در سيطره صهيونيسم بين‌الملل است.

 

 

وی اين حيطه را سيطره ولايت شيطان و اتفاقی ناميمون برشمرد و افزود: يقيناً با اين نگاه و استراتژی هدف چنين رسانه‌هايی تنها دور ساختن انسان از ولايت الهی و كشاندن به وادی اسفل‌السافلين است. اما اين پيروزی انقلاب اسلامی بود كه منجر به ايجاد رسانه‌هايی با الگوگيری از آموزه‌های اسلامی شد.

 

 

شرفخانی قرآن را در نگاهی دقيق‌تر رسانه‌‌‌‌‌ای دانست كه زير پرچم آن می‌توان تحت ولايت الهی حركت كرد و افزود: هرچه رسانه‌ها در ابعاد و اشكال مختلف گسترش يابند باز اين رسانه مكتوب قرآن است كه بيداری در منطقه را ايجاد می‌كند و خواهان است تا انسان‌های محكوم به بودن در حاكميت حاكمان جبار به مقام واقعی خود برسند.

 

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه از وجود نگاه سكولار به قرآن كريم در كشورمان انتقاد و اظهار كرد: بسياری قرآن را بخشی در كنار بخش‌های ديگر می‌بينند در حالی كه در نظام اسلامی در همه برنامه‌ها، قرآن بايد به عنوان سند بالادستی قرار گيرد.

 

 

وی ادامه داد: البته وجود كار تخصصی برای آموزش، ترويج و تبليغ قرآن به عنوان بخشی مستقل از ضروريات است، اما نگاه سكولار را بايد دور كرد، اين صحيح نيست كه فقط يك شبكه تلويزيونی و يا صفحه‌ای خاص در روزنامه و يا اينترنت را ويژه قرآن بنامند و آن را از ديگر موارد مهم زندگی كنار زنند.

 

 

شرفخانی افزود: قرآن نبايد به عنوان بخشی در كنار بخش سياسی، اقتصادی و … قرار گيرد بلكه قرآن را بايد حاكم بر تمامی اين بخش‌ها ديد و اين تفكر سكولاريستی مانع می‌شود كه مفاهيم قرآن را در اختيار بشريت قرار داد.

 

 

وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در تربيت 10 ميليون حافظ قرآن، گفت: همه نهادهای قرآنی بايد دست در دست هم دهند و با همگرايی اين امر را تحقق بخشند. بدون برنامه‌ريزی نبايد در اجرای اين امر گام برداشت و آنچه كه مسلم است رسانه‌ها نيز بايد همراه نهادهای قرآنی شوند.

 

 

يادآور می‌شود، مراسم تجليل از رسانه‌های فعال در بيست‌وهشتمين مسابقات بين‌المللی قرآن كريم با تجليل از 19 رسانه فعال در بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صدا و سيما به همت سازمان اوقاف و امور خيريه در هتل ارم تهران برگزار شد.

 

 

گزارش تصویری 1

 

گزارش تصویری 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه