نمایشگاه در انتقال مفاهيم قرآنی و انس مردم با قرآن ناموفق است

نمایشگاه در انتقال مفاهيم قرآنی و انس مردم با قرآن ناموفق است

به گزارش ایکا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: امسال نمایشگاه قرآن در مجموع و از جهت ارزیابی کلی برای عموم مردم قابل توجه بوده است و فضای ایجاد شده در نمایشگاه در زمینه‌های نشریات فرهنگی و محصولات و تولیدات جدید قرآنی خوب بوده است.
وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نهادها و سازمان‌ها عملکردشان را در زمینه‌های قرآنی معرفی کرده‌اند اما بازدید و استقبال خوبی در این زمینه انجام نشده است.
شرفخانی افزود: نمایشگاه قرآن باید به دنبال ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در میان مردم باشد تا نتیجه انس با قرآن و انتقال مفاهیم قرآنی را در پی داشته باشد.
وی افزود: مفاهیم قرآنی به کسی که در این نمایشگاه قرآن می‌آید منتقل نمی‌شود بلکه محصول قرآنی است که به بازدیدکننده منتقل می‌شود؛ کم‌بودن انس جوانان با قرآن و تشنه‌بودن آنها از این سرچشمه فیض الهی یکی از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: عدم آشنایی مردم با زبان عربی باعث عدم انگیزه آنها به مفاهیم قرآنی می‌شود و مسئولان نمایشگاه قرآن باید آیاتی را که مورد نیاز جوانان، کودکان و بزرگ‌سالان است را برای آنها مطرح کند تا جوانان با فراگیری روش زندگی از قرآن به آن انس پیدا کنند.
وی ادامه داد: جوانان همین‌ اندازه که بفهمند قرآن پاسخ‌گوی نیازهای آنان است، عشق و علاقه‌شان به قرآن زیاد می‌شود اما این مطلب در استراتژی نمایشگاه به خوبی دیده نمی‌شود.
شرفخانی بیان داشت: بخش حوزوی انصافا نسبت به سال‌های گذشته خوب بوده است و تنوع انتقال مفاهیم قرآنی از قبیل برپایی غرفه بخش کودک و بخش هنر در آن بیشتر شده است و اضافه‌شدن کارهای هنری با محوریت قرآن در بخش حوزوی می‌تواند مفاهیم قرآنی را از طریق ابزار هنری انتقال دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه