نمايشگاهي با عنوان «مهربان‌ترين خورشيد»

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه از برگزاري برنامه‌هاي ويژه دهه كرامت در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور خبر داد و گفت: نمايشگاهي با عنوان «مهربان‌ترين خورشيد» در 2 هزار امامزاده سراسر كشور برپا مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به برنامه‌هاي ويژه سازمان اوقاف و امور خيريه در ايام دهه كرامت، از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) افزود: برنامه‌هاي ويژه‌اي براي اين دهه در نظر گرفته شده كه از جمله آن‌ها برپايي نمايشگاه آثار ادبي و تابلوهاي گرافيكي با محتواي غني علمي، تحقيقي و ادبي در بيش از 2 هزار امامزاده سراسر كشور خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه كار ويژه‌ علمي، تحقيقي و ادبي با استفاده از منابع اصلي سيره امام رضا(ع) و احاديث و روايات آن حضرت به صورت تابلوهاي گرافيكي آماده شده و در اختيار استان‌ها قرار گرفته تا در ايام دهه‌ كرامت اين نمايشگاه را در امامزاده‌ها برگزار كنند.

وي هم‌چنين از تهيه‌ كتابي با عنوان «مهربان‌ترين خورشيد» و توزيع آن در امامزادگان شاخص كشور در اين دهه خبر داد و گفت: برنامه‌ ويژه‌اي در كنار جشنواره رضوي با عنوان همايش بزرگداشت امامزادگان نيز جزو برنامه‌هاي اين دهه است كه اين برنامه در امامزادگاني كه فرزندان امام موسي بن جعفر(ع) هستند برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه يادآور شد: در استان تهران نيز با توجه به اين‌كه يكي از روزهاي دهه كرامت به نام امامزاده صالح(ع) نامگذاري شده، مراسم ويژه‌اي در اين بقعه متبركه برگزار خواهد شد و بروشور و ويژه‌نامه‌اي از سيره حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تهيه شده و در اختيار علاقه‌مندان و شركت‌كنندگان قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اين‌كه «در روز ولادت حضرت معصومه(س) در امامزادگاني كه منتسب به خواهران حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند ويژه برنامه‌هايي طراحي شده است» گفت: در روز و شب ولادت امام رضا(ع) برنامه‌هاي جشن، سخنراني و ادعيه در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به اين‌كه «نرم‌افزاري با عنوان «شمس‌الشموس» براي توزيع در خارج از كشور در اختيار رايزنان فرهنگي كشورمان قرار مي‌گيرد» افزود: هم‌چنين در ايام دهه‌ كرامت نزديك به 10 هزار جلد قرآن كريم از طريق رايزنان فرهنگي در ميان علاقه‌مندان توزيع خواهد شد.

شرفخاني هم‌چنين اظهار كرد: محتواي كار نمايشگاهي مهربان‌ترين خورشيد به دو زبان عربي و انگليسي ترجمه شده و در اختيار دبيرخانه جشنواره رضوي قرار گرفته تا با همكاري كميته بين‌الملل اين جشنواره، اين نمايشگاه در خارج از كشور نيز برپا شود.

وي در پايان گفت: نمايشگاهي نيز با عنوان نمايشگاه كريمه اهل بيت(ع) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد كه سازمان اوقاف در قالب يك غرفه براي ترويج فرهنگ رضوي حضور فعال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه