میزبانی از روزه داران در۲۱۸۸ بقعه متبرکه

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی اظهارداشت : سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان ، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال این طرح ، در 2188 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با همکاری هیات امنا ، خادمان ، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

وی با با بیان اینکه 2474 روحانی و مبلغ طی این طرح در امامزادگان حضور می یابند ، افزود : حضور 596 روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم ، 1388 روحانی بومی و 490 روحانی مستقر در امامزادگان برای اجرای طرح ضیافت الهی از جمله برنامه های این طرح است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.

* برپایی 471 خیمه معرفت در بقاع متبرکه

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به استقبال مردم از خیمه های معرفت ادامه داد : امسال همچون سالهای گذشته ، خیمه های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه ای در امامزادگان شاخص برپا خواهد شد.

* برگزاری جلسه تفسیر قرآن در 1006 امامزاده کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره ای و همچنین تفسیر موضوعی گفت : این جلسات با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استانها و روحانیان اعزامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار خواهد شد ، افزود : این برنامه که با استقبال پرشور روزه داران در سالهای گذشته همراه شده است ، امسال در 1559 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود که از شبکه های استانی و ملی بصورت زنده پخش خواهد شد.

* برپایی غرفه ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های طرح ضیافت الهی ، ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب است ، تصریح کرد : امسال این غرفه ها در 718 امامزاده برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قراء برجسته بین المللی کشورمان در امامزادگان برگزار می شود که امسال در مجموع 981 محفل انس با قرآن کریم در کشور برپا خواهد شد.

* برگزاری جشن ولادت امام حسن (ع) در 1759 امامزاده

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشن های ولادت در 1759 امامزاده برگزار خواهد شد ، گفت : در برخی از شب ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی ها ، جشن های رمضان بصورت شاد و جذاب برگزار می شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه