مراسم شب قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) امشب در ۱۹۱۹ امامزاده کشور برگزار می شود

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) ، با اشاره به فضیلت شب های قدر تصریح کرد : شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمند است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است، در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن ، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است، تصریح کرد: مراسم احیای شب های قدر نیز امشب با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در 1974 امامزاده برگزار می شود.

شرفخانی گفت : مراسم شب شهادت و شام شهادت امیرالمومنین علی (ع) نیز امشب در 1919 امامزاده و بقعه متبرک کشور با حضور پرشور مردم برپا می شود.

وی تصریح کرد : سخنرانی و قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه های این مراسم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه