فردی‌سازی دین‌ رویکرد اصلی عرفان‌های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از توطئه‌های دشمن را تهی‌کردن دین از روح تعبد و کشاندن عبادت به ساحت فردیت و ظاهر اشخاص عنوان کرد و با بیان این که مکاتب بشری با در رأس قرار‌دادن دنیا، دین را به حاشیه رانده‌اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ابزار فردی‌سازی دین، عرفان‌های نوظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در مراسم اختامیه طرح نشاط معنوی گیلان که در بقعه متبرکه امام‌زاده هاشم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پست و مقام و ثروت را خداوند متعال خلق‌کرده تا ابزاری در خدمت به فعلیت رسیدن استعدادهای فطری و معنوی انسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی پیامبران‌ و ائمه اطهار(ع) و نگاهشان به دنیا به شکل ابزاری برای رسیدن به سعادت است و کسانی که مقابل این حقیقت رفتار کرده اند، شاید به ظاهر متشرع باشند؛ اما در باطن اعتقادی به ناپایداری دنیا ندارند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که مکاتب بشری امروز از دنیازدگی رنج می‌برند، گفت: اومانیسم و سکولاریسم دنیا‌ جز‌ء جدانشدنی قوانین خود مطرح کرده و به همین علت ارزش قابل قبولی ارائه نمی‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف یکی از توطئه‌های دشمن را تهی‌کردن دین از روح تعبد و کشاندن عبادت به ساحت فردیت و ظاهر اشخاص عنوان کرد و با بیان این که مکاتب بشری با در رأس قرار‌دادن دنیا، دین را به حاشیه رانده‌اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ابزار فردی‌سازی دین، عرفان‌های نوظهور است.

وی، یکی از اهداف جنگ نرم را مطرح‌کردن دین در کنار مباحث دنیوی دانست و گفت: اینترنت، ماهواره و شبکه‌های مختلف تلویزیونی غربی دعوت به فردی‌بودن دین، عدم مشارکت در اجتماع و به حاشیه راندن بعد اجتماعی و مبارزه‌گر دین می‌کنند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در اماکن مقدس و متبرکه امام‌زادگان‌ یادآور شد: طرح نشاط معنوی به دنبال ایجاد نشاط و معنویت‌افزایی در نسل جوان در جوار امام‌‌زادگان است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف از حضور 140 میلیون زائر سال گذشته در حرم مطهر امام‌زادگان کشور خبر داد و گفت: بقاع متبرکه از این ظرفیت عظیم تبلیغی می‌توانند برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بهترین بهره را ببرنند.

گفتنی است، در این مراسم از 184 مجری برگزاری طرح نشاط معنوی استان گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدیه، قدردانی شد./950/پ202/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه