فراخوان دومين جشنواره «وقف؛ چشمه هميشه جاری» اعلام شد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام كرد: فراخوان دومين جشنواره وقف، چشمه هميشه جاری اعلام شده است و هنرمندان در دو رشته خوشنويسی و ادبی می‌توانند تا 30 آبان ماه سال 90 آثار خود را به دبيرخانه‌‌های استانی جشنوراه ارسال كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه،

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه، امروز سه‌شنبه، 18 مردادماه، طی نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نتايج اولين دوره جشنوراه «وقف؛ چشمه هميشه جاری» گفت: 99 درصد آثار رسيده به اولين دوره جشنواره آثار توليدی مختص موضوع وقف بوده است و بعد از بررسی‌های صورت گرفته در مورد جشنواره اول، قرار بر اين شد كه جشنواره به صورت سالانه برگزار شود، منتها برخی از رشته‌ها در سال جاری و برخی ديگر در سال آينده برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی هدف از برگزاری جشنواره «وقف؛ چشمه هميشه جاری» را ترويج فرهنگ وقف با استفاده از ابزار تأثيرگذار هنر، ايجاد نگرش جديد در زمينه وقف و مطرح كردن ابعاد و آثار مختلف وقف در جامعه عنوان و تصريح كرد: اعتمادسازی مردم نسبت به وقف جزء اهداف اساسی اين همايش است.

وی علام كرد: دومين جشنواره وقف در دو رشته خوشنويسی شامل نستعليق، شكسته، ثلث و نسخ و ادبی شامل شعر، داستان كوتاه و قطعه ادبی به صورت تخصصی برگزار می‌شود كه در سال جاری بخش ادبی در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ادارات كل استان‌ها و يا ادارات شهرستانی اوقاف ارسال كنند.

شرفخانی افزود: جشنوراه وقف، چشمه هميشه جاری در دو مرحله استانی و كشوری برگزار می‌شود كه فراخوان جشنوراه به كليه استان‌های كشور ارسال شده است و آثار پس از داوری در مرحله استانی برگزيدگان خود را خواهند شناخت و سپس آثار برتر به بخش كشوری راه می‌يابند. يعنی برندگان در دو مرحله استانی و كشوری جايزه دريافت خواهند كرد.

وی افزود: برای جشنواره سال جاری پنج كميته تخصصی شامل كميته اصحاب وقف، كميته روحانيان، كميته دانشجويی، كميته دانش‌آموزی و كميته علمی و داوری در نظر گرفته شده است تا از ظرفيت‌های مختلف كشور در اين زمينه استفاده شود و خود جشنواره نيز در سه بخش مسابقه، همايش‌ها و نشست‌های تخصصی وقف و بخش نمايشگاهی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی:
دومين جشنواره وقف در دو رشته خوشنويسی شامل نستعليق، شكسته، ثلث و نسخ و ادبی شامل شعر، داستان كوتاه و قطعه ادبی به صورت تخصصی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف افزود: در بخش همايش‌ها و نشست‌های جشنواره در تمام استان‌های كشور همايش‌های وقف و مخاطبان تخصصی آن در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و با اصحاب رسانه برگزار می‌شود، همچنين متون كهن مربوط به وقف بررسی و بازنويسی شده در اختيار هنرمندان و مردم قرار می‌گيرد و در بخش نمايشگاهی نيز آثار برتر جشنوراه سال گذشته در دو هزار امامزاده به نمايش در می‌آيد.

وی در ادامه از افزايش جوايز جشنواره سال جاری نيز خبر داد و در مورد ويژه برنامه‌‌های ماه مبارك رمضان نيز گفت: 220 محفل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف كشور با حضور قاريان مصری و 1200 محفل نيز با حضور قاريان ايرانی برگزار می‌شود و البته برنامه‌های ما محدود به تلاوت نيست بلكه مفاهيم و تفسير قرآن نيز در دستور كار قرار دارد، چراكه اين قاريان به صورت تيمی همراه با گرو‌های تواشيح و مفسران قرآن به سراسر كشور اعزام شده‌اند و در ميان آن‌ها 22 نفر از اساتيد سطح عالی حوزه حضور دارند و بر كرسی‌های تفسير قرآن در استان‌ها نظارت می‌كنند.

وی تصريح كرد: سياست سازمان اوقاف اين است كه در سال‌های آينده در دو هزار امامزاده كشور محافل انس با قران برگزار كند، همچنين دو هزار مبلغ از حوزه‌های علميه قم، اصفهان و خراسان رضوی به سراسر كشور اعزام شد‌ه‌اند.

شرفخانی با اشاره به برگزاری 1200 جلسه تفسير در امامزادگان كشور، از برگزاری مسابقه كتاب‌خوانی از كتاب «دقايقی با قرآن» خبر داد و گفت: اين كتاب به صورت هدفمند در كلاس‌های تفسير توزيع می‌شود و به 1200 نفر از برندگان اين مسابقه جوايزی نفيس اهدا خواهد شد.

وی از شركت دو ميليون نفر در مسابقه خطبه غدير و خطبه فدكيه حضرت زهرا (س) خبر داد و اعلام كرد: با توجه به تأكيد مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دو هزار امامزاده كشور نمايشگاه درس زندگی برگرفته از دعای مكارم‌الاخلاق برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه