عواید ۲۴۱ موقوفه در قالب طرح دست های مهربانی

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح دست های مهربانی در آستانه سال نو با هدف کمک به ایتام بی بضاعت،فقرا و مستمندان و با مشارکت نهادها و موسسات خیریه برگزار می شود،گفت: این طرح فردا20 اسفندماه در27 استان کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه یکی از رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه ، نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش و مراقبت های لازم از این امانات است ، اظهار داشت: به جهت جلوگیری از اعمال سلیقه در روند اجرای نیات واقفان و همچنین وحدت رویه ، انسجام بخشی ، جلوگیری از پراکندگی و جهت دهی به نیات ، ویژه برنامه های اجرای امینانه نیات واقفین در کشور طراحی شده است.
وی با بیان اینکه طرح «دست های مهربانی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات ؛ کمک به ایتام بی بضاعت ، فقرا و مستمندان و … با رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می شود، گفت: شناسایی افراد مستحق ، مطابق نیت واقفین و بهره مندی آنان از اجرای نیت ، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند نمودن آن ، اطلاع رسانی نسبت به آثار وبرکات اجرای نیات واقفین در جامعه و ترغیب و تشویق جهت ایجاد وقف جدید متناسب با نیاز های روز از دیگر اهداف این طرح است.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 241 موقوفه درآمدزا مرتبط با این طرح در کشور وجود دارد ، افزود: نیاتی که از طرف واقف خیر اندیش برای معیشت ، آموزش و ارائه سایر خدمات به ایتام و افراد بی سرپرست و نیازمند اختصاص داده شده ، در این طرح مدنظر است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه طرح دست های مهربانی فردا 20 اسفندماه در 27 استان کشور اجرا می شود ، تصریح کرد: موقوفات شاخص (با نیات مرتبط با طرح) ، امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص ، دارالایتام و موسسات خیریه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، پایگاه های مجری این طرح خواهند بود.
وی ادامه داد: بهره مندان از خدمات در این طرح، به ترتیب اولویت عبارتند از : 1- مطابق وقفنامه ، نیت وقف مربوط به افراد خاص و مقید مانند ؛ سادات ، ایتام و … باشد ، 2- اصحاب بقاع متبرکه (خادمین) که مستحق در راستای اجرای نیت باشند و 3- سایر اقشار نیازمند جامعه که مستحق در راستای اجرای نیت باشند.
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با طرح در استان تهران و کمترین تعداد موقوفات در استان ایلام قرار دارد، ادامه داد: بیشترین درآمد در خصوص این موقوفات، در استان خراسان رضوی و کمترین درآمد نیز در استان ایلام از این موقوفات حاصل می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با بیان اینکه به منظور اجرای هدفمند این طرح با مراکز بهزیستی تفاهم نامه ای منعقد شده است ، خاطرنشان کرد: تامین معیشت یا بخشی از هزینه های آموزشی و فرهنگی ایتام و حمایت ها و کمک های نقدی و غیرنقدی توسط سازمان اوقاف از جمله تسهیلات ارائه شده به جامعه هدف در این طرح، خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه