طرح تابستانی نشاط معنوی در ۱۴۲۷ بقعه

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در اماکن متبرکه کشور، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی در جهت قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت و ارتقاء بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این طرح است    .

شرفخانی افزود: سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی عالی‌الخصوص حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در اماکن متبرکه کشور است    .

وی با اعلام اینکه طرح نشاط معنوی تا 25 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز داشت: مراسم اختتامیه این طرح از 25 مرداد تا پایان همین ماه برگزار خواهد شد .

معاون سازمان اوقاف با اعلام اینکه مکان برگزاری این طرح در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور است، ادامه داد: مخاطبین آن را نیز دانش‌آموزان دختر و پسر بصورت مجزا از سنین 7 تا 18 سال در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: تعداد امامزادگان و بقاع مجری طرح در مجموع برابر 1427 است که از این میان 68 امامزاده مجری طرح ویژه خواهران و 85 امامزاده مجری طرح ویژه برادران است.

.

به گفته وی، 1274 امامزاده مجری طرح ویژه برادران و خواهران به صورت مشترک خواهد بود.

شرفخانی یادآور شد: تشکیل جلسات اخلاق به صورت هفتگی، حضور فعال دانش‌آموزان در برنامه‌های ترتیل‌خوانی و جزء خوانی ماه رمضان، نماز جمعه و جماعت، برگزاری جلسات ادعیه و مناجات‌خوانی و برنامه‌ریزی جهت حضور پویا و فعال دانش‌اموزان در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان، فضاسازی معنوی در ماه مبارک رمضان جهت حضور دانش‌آموزان در جلسات تفسیر ختم قرآن و مراسم شب قدر از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه