طرح «آرامش بهاری» به دنبال تحقق اهداف اولیای الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی امشب در هم اندیشی توجیهی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) با اشاره به فعالیت جدی 166 شبکه ماهواره ای فارسی زبان اظهار کرد: 25 شبکه دارای محتوای مذهبی و 16 شبکه هم کاملا زیر سیطره صهیونیست‌ها و انگلیس هستند.

وی افزود: موسسه استراتژیک رژیم صهیونیستی برخی از شبکه‌های فارسی زبان را مدیریت می‌کند؛ هدف آنها از بین بردن حکومت‌های اسلامی در کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و سوریه است و برای ایران نیز نقشه فرهنگی کشیده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان می‌دانند برخورد نظامی نمی‌تواند حکومت جمهوری اسلامی را از بین ببرد گفت: آنها شبکه‌های ماهواره ای را که مروج بی بند و باری و از بین بردن حریم‌های خانوادگی هستند به عنوان مهمترین ابزار مورد استفاده قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها از این هجمه ها با عناوینی همچون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده اند ولی توجه کافی به این هشدارها صورت نگرفته است.

شرفخانی با اشاره به تعبیراتی که رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان بکار می برند گفت: امروز باید باور کنیم در حال صلح با دشمنان نیستیم، هر کس چنین احساسی ندارد هنوز بیانات رهبری و هجمه‌های دشمنان را درک نکرده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در جنگ نرم تهاجمی صورت می‌گیرد که سلاح‌های نظامی را نمی‌توان در آن دید و حتی ممکن است انسان گمان کند به آزاداندیشی رسیده و روزآمد شده است زیرا روحیه تنوع طلبی انسان را به استقبال از جنگ نرم دشمن می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌های مذهبی ما جنگ نرم را باور نکنند فرزندانشان گرفتار دشمنان خواهند شد.

شرفخانی با بیان اینکه کارهای فرهنگی عادی نشان از باور نداشتن جنگ نرم با دشمنان است گفت: برای مقابله صحیح با دشمنان در جنگ فرهنگی باید صحنه را بشناسیم و صف آرایی او را به خوبی درک کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امروز در عرصه فرهنگی با دشمن در جنگ به سر می بریم، جنگ نرم دشمن ساختاری دارد به این ترتیب که آنها در مقابل خواص جامعه قرار نمی‌گیرند بلکه بدنه اجتماع را مورد هجمه قرار می دهند.

وی با اشاره به طیف بندهای سه گانه در جنگ نرم گفت: طیف معارض و طیف انقلابی دو قشری هستند که دشمنان با آنها کاری ندارند بلکه به طیف خاکستری یعنی کسانی که اعتقادات چندان راسخی ندارند می‌پردازند.

شرفخانی تصریح کرد: طیف خاکستری را در مجموعه‌های مختلف می توان دید که دارای اعتقادات راسخی نیستند و تهاجم نرم دشمنان بر روی آنها اثر می‌گذارد؛ مقابله با جنگ نرم دشمن زمانی اثرگذار است که بتوانیم از ظرفیت بقاع متبرکه بهره ببریم زیرا طیف خاکستری حتی بدون برنامه‌ریزی در این اماکن مقدسه حضور می‌یابند و برخی هم مشکلات روحی و روانی یا مالی دارند و برای اینکه محبت اهل بیت(ع) در دلشان وجود دارد به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بهترین ساختار جنگ نرم دشمنان را باید بشناسیم و سپس در ایام نوروز تیرهای معرفتی و اعتقادی خود را از سنگر بقاع متبرکه به سمت جبهه استکبار شلیک کنیم.

وی با بیان اینکه اوایل برخی موضع گیری‌ها در مقابل طرح آرامش بهاری هم صورت گرفت عنوان کرد: بعضی معتقد بودند این طرح امکان پذیر نیست ولی امروز بر خلاف سال‌ها که سازمان اوقاف در تعطیلات رسمی فعالیت خود را کمتر می‌کرد، در ایامی مانند نوروز قرارگاه فرهنگی تشکیل می‌دهد و طرح آرامش بهاری را اجرا می‌کند.

شرفخانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت اصول مدیریت جهادی در شرایط کنونی گفت: انتظار این است که همه مدیران و مسئولان کشور در مقابل جبهه استکبار و شیطان، مدیریت اسلامی را طراحی و پیاده کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نگاه اداری و وظیفه سازمانی در طرح آرامش بهاری نمی‌تواند راهگشا باشد بلکه باید بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مدیریت جهادی و اسلامی را در دستور کار قرار دهیم زیرا ایشان نگرانی خود را از وضعیت فرهنگی ابراز کرده اند و وظیفه ماست که به ندای ایشان لبیک بگوییم.

وی با اشاره به ترویج بی حیایی و بی عفتی در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: تا چندی پیش زنان ایرانی عکس با حجاب خود را هم در اختیار دیگران قرار نمی دادند ولی امروز پروفایل‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده که عکس‌های خانوادگی خود را به صورت گسترده منتشر می‌کنند و این یک بعد از جنگ فرهنگی دشمنان با ماست.

شرفخانی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یک برنامه معمولی نیست گفت: هدف این طرح همان مواردی است که اهل بیت(ع) و خاندان ایشان برایش به شهادت رسیدند، آنها به دنبال این بودند که حلال خدا در جامعه حلال باشد و حرام الهی هم حرام شمرده شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در بقاع متبرکه با ادبیات امروزی یکی از شاخصه های اصلی در طرح آرامش بهاری است؛ اولویت نخست سازمان اوقاف در بقاع متبرکه، حضور روحانیون با تخصص‌های مختلف و ارائه مشاوره توسط آنها به خانواده‌هاست.

وی افزود: صرف برپایی نمایشگاه و چند غرفه مختلف در طرح آرامش بهاری ملاک نیست بلکه باید روحانیون به عنوان کارشناسان مذهبی حضور یابند.

شرفخانی با تاکید بر اینکه زائران و گردشگران باید مفاهیم فرهنگی و معنوی مانند عفاف و حجاب را از قم به سوغات ببرند گفت: قم باید الگوی طرح آرامش بهاری باشد و به همین منظور طرح‌های آموزشی خوبی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: امسال مقرر شده هزار خیمه معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در سراسر کشور برپا شود.

وی خواستار استفاده از برنامه های فرهنگی کوتاه مدت حتی برای چند دقیقه در بقاع متبرکه شد و گفت: استفاده از تابلوهای محیطی به منظور انتقال مفاهیمی مانند عفاف و حجاب در اماکن مقدسه اهمیت ویژه ای دارد؛ زیباسازی محیطی و تبلیغات معنوی هم در بقاع متبرکه جدی گرفته شود.

شرفخانی با اشاره به استفاده دشمنان از ابزار قدرتمند رسانه عنوان کرد: ما هم در مقابله با جنگ نرم آنها باید از ابزارهای روز رسانه ای بهره ببریم؛ استفاده از دستگاه های بلوتوث در بقاع متبرکه و ارسال نماهنگ های مذهبی و معنوی برای زائران و گردشگران ضروری است ضمن اینکه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی که فراگیر شده اند باید در اولویت قرار گیرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر بهره گیری از افراد خوشنام و خوش خلق در اجرای طرح آرامش بهاری گفت: رعایت نظافت محیطی و تامین امکانات بهداشتی برای زائران تاثیر گسترده ای بر جذب آنان به این اماکن دارد.

وی افزود: ثبت لحظه های ماندگار برای زائران در بقاع متبرکه هم جزو اقدامات فرهنگی مناسبی است که می تواند در دستور کار قرار گیرد زیرا می تواند تحول‌آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه