سوگواره یاس نبوی در ۲۶۱۳ امامزاده برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبوت ، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه (س) اظهارداشت : برای ششمین سال پیاپی سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی ، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت ، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بعنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان خصرصا وقف برای حضرت زهرا (س) از 20 تا 24 اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

* تجمع هیات های عزاداری در صبح روز شهادت

وی با اشاره به برنامه های صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) «سوم جمادی الثانی ، 23 اسفندماه» گفت: در صبح روز شهادت آن حضرت مراسم سوگواره یاس نبوی در قالب تجمع هیات های عزاداری از ساعت 9 صبح برگزار می شود .
 
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد : در این مراسم علاوه بر مرثیه سرایی ، سخنرانی و عزاداری خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) قرائت خواهد شد.
 

* برپایی همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت در 510 امامزاده
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد : همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت آن حضرت با هدف تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) و جایگاه ویژه اطاعت و حمایت ایشان از امیرالمومنین علی (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد : این همایش سراسری ویژه بانوان و همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) و 2 ساعت مانده به اذان مغرب و عشاء در 510 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار خواهد شد.
 

* برگزاری شام غریبان حضرت زهرا (س) در 1084 امامزاده

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) با حضور سادات و مردم عزادار در امامزادگان کشور افزود : این مراسم با عنوان شام غریبان یاس نبوی با حضور سادات جلیل القدر به عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا (س) در 1084 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.
 

* برگزاری 1950 جلسه سخنرانی در امامزادگان
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در قالب طرح سوگواره یاس نبوی 1950 جلسه سخنرانی در امامزادگان برگزار می شود ، گفت : 581 دفتر مشاوره وقف در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان ایجاد می شود تا به ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد وقف های جدید به ویژه با نیت عزاداری حضرت زهرا (س) بپردازند.

وی با اشاره به موقوفات فاطمی (س) اضافه کرد : در مجموع در کل کشور 331 موقوفه با نیت برپایی مراسم روضه خوانی حضرت زهرا (س) و 480 موقوفه با نیت تعزیه داری برای حضرت زهرا (س) موجود است که نیات این موقوفات در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرایی می شود.
 

* برپایی 260 خیمه معرفت در بقاع متبرکه
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 260 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص کشور در قالب این طرح برپا می شود ، گفت : این خیمه های معرفت در زمینه مشاوره ، پاسخگویی به شبهات دینی ، ترویج سبک زندگی فاطمی (س) و … فعالیت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : یکهزار روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و 1500 روحانی بومی نیز برای سخنرانی و همچنین حضور در خیمه های معرفت و برپایی مراسم های عزاداری در این طرح در سراسر کشور به فعالیت می پردازند.
 

* قرائت خطبه فدکیه در امامزادگان

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز شهادت حضرت زهرا (س) گفت : همچنین زیارتنامه حضرت زهرا (س) و خطبه فدکیه در این روز در امامزادگان قرائت می شود.
 

* برپایی نمایشگاه بانوی بی نشان در سطح کشور

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به چاپ 10 هزار پوستر سوگواره یاس نبوی ، 5 هزار پوستر رهراون زینبی و 5 هزار پوستر شام غریبان حضرت زهرا (س) برای تبلیغ و اطلاع رسانی اجرای این طرح گفت : مجموعه نمایشگاهی بانوی بی نشان شامل 24 تابلو در سطح کشور برپا می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به چاپ کتاب مسابقه یاس نبوی با عنوان «زندگی به سبک مادر» در 50 هزار شمارگان اشاره و خاطرنشان کرد : علاقه مندان می توانند با تهیه این کتاب از امامزادگان و بقاع متبرکه در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.
 

وی در پایان با اشاره تولید نرم افزارهای ویژه موبایل به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت : نرم افزارهای اندرویدی «سوگواره شعر فاطمی» ، «سوگواره یاس نبوی» ، «شرح خطبه فاطمی» و «خطبه حضرت زهرا (س)» طراحی شده است و علاقه مندان جهت بهره برداری می توانند به سایت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف به نشانی www.mfso.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه