زنان برای رسیدن به خدا باید چه کاری انجام دهند

شبکه مسیحی محبت در برنامه ای که مربوط به زنان می باشد به بیان مسائل ضد اخلاقی پیرامون زنان پرداخت .
در این برنامه مجریان زن این شبکه با شبهه عوام پسندانه اعلان می کنند:«خداوند زنده عیسی مسیح، زن را زیبا آفرید، و شریعت نباید جمال زن را نادیده بگیرد و آن را در لباس بپوشانند. اگر خداوند می خواست که زن در لباس کامل باشد زیبا نمی آفرید.»
در ادامه این برنامه مجری با نگاهی سکولاریستی به شخصیت زن می گوید: «زنی که از دستورات مذهبی آزاد شده می تواند فیض خداوند زنده را در دل خود درک کند.»
یکی از علت‌های اصلی تشریع حکم حجاب و پوشش برای زنان، حفظ جایگاه انسانی و ارتقاء سطح منزلت آنان است. زن پیش از آنکه به جهت لطافت‌ها و زیبایی‌های زنانه­ش زن باشد یک انسان با همان کرامت انسانی است. زمانیکه ویژگی‌های ظاهری و روانی زنانه‌ی او در برابر دیگران جلوه کند تعریف کسانی که او را می‌بینند چیزی نخواهد بود جز اینکه این زن ملعبه و موجودی است برای لذت بردن مرد، که در این صورت خصوصیات انسانی زن مانند استعدادها و قابلیت‌های علمی، اجرایی و هنری در زیر آواری از خودنمایی‌ها و جلوه‌گریها مدفون می‌شود و مردان او را به عنوان موجودی که استقلال هویت نداشته و برای منفعت جنسی و اقتصادی و روانی خلق شده می‌نگرند که این فاجعه برای زنان است.
در مسیحیت که استمرار و تداوم احکام دین یهود بود، حجاب به عنوان حکم الهی مطرح بوده است.
پولس رسول که کتاب و توصیه‌های او در دنیای مسیحیت لازم الاجرا است معتقد است پوشیدگی دارای دو مفهوم جداگانه است؛ یکی احترام مذهبی و دیگری مظهر تفاوت جنسی. او معتقد است به همان مقدار که پوشیده بودن موهای مردان بی‌احترامی به پروردگار است، عریان بودن موهای زنان هم بی‌حرمتی است ( کتاب مقدس، ص377.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه