راه اندازی ۴۱ موکب درایران وعراق برای خدمات رسانی به زائران

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام  والمسلمین احمد شرفخانی در  گفت وگویی  با تشریح  فعالیت های این سازمان در همایش بزرگ اربعین حسینی  اظهار داشت: از آنجا که جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر از میهن اسلامی در این مراسم عظیم شرکت می‌کنند لذا فرصت بی‌نظیری برای مباحث  تبلیغی و طرح معارف دینی و پاسخگویی به شبهات فراهم شده  است.
 
وی با بیان اینکه در این زمان دل‌ها آماده پذیرش معارف  اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: این زمان بهترین فرصت برای تبلیغ است و ثبت نام بیش از ۳ هزار ۵۰۰ طلبه و روحانی برای حضور در این همایش عظیم  بیانگر این مطلب است که روحانیون این فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسند و در آن حضور جدی  دارند.
 
مسئول کار گروه اعزام مبلغ ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال ساختار اعزام متفاوت است افزود: امسال بعثه مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات و تشکل‌های تبلیغی در کنار هم قرار گرفته اند  تا به صورت هماهنگ کار تبلیغی صورت بگیرد ..
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه این کار تبلیغی یک کار جهادی است که همه باید دست به دست هم دهیم واین کار تبلیغی را انجام دهیم، گفت: آرمانی که داریم معرفی پیام عاشورا به مردم است و باید  تلاش نماییم تا عاملی برای وحدت بین مسلمانان شویم.
 
وی ترویج نماز و تبیین فرهنگ اقامه نماز جماعت را مورد تاکید قرار داد و  گفت: بدترین چیز بی‌توجهی به اقامه نماز جماعت است که باید همه مبلغان  بسیج شوند  تا این حرکت به بهترین شکل و باشکوه انجام شود.
 
41 موکب در خدمت زائران اربعین حسینی در داخل کشور
 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره اجرای نیات واقفان خیر اندیش  گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی، سازمان اوقاف بیش از 41 موکب را برای  ارائه خدمت و رفاه زائران گرامی آماده خدمت رسانی کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این مطلب تصریح کرد : 41 موکب سازمان اوقاف در مناطق داخلی در  شهرها و مناطقی چون؛ زاهدان،  ،خوزستان، شلمچه، چذابه ، خرمشهر، کرمانشاه، ایلام ؛ مهران (هشت نقطه)، ودر برون مرزی در محور نجف ـ کربلا (دو نقطه) و کاظمین و بغداد مسجد براتا  قرار دارند. ضمن اینکه دو موقوفه خاص در کربلا و یک موقوفه خاص در نجف  به زائران خدمات رسانی می کنند.  
 
وی در ادامه با اشاره مشارکت گسترده و خالصانه  همکاران اوقافی در ارایه خدمت در این موکبها افزود : تعداد زیادی از همکاران ما در استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، کردستان، گلستان، قم، اصفهان، همدان، خراسان رضوی، تهران، مرکزی، آذربایجان غربی، همدان، یزد و قزوین و… به عنوان خادم   و همکار در موکب ها فعالیت دارند و استان های کرمان، خراسان جنوبی، فارس، یزد، هرمزگان و مازندران، کهگیلویه، زنجان، اردبیل، گیلان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی نیز به عنوان معین این  موکب ها فعالیت می کنند.
 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف  از آماده سازی بقاع متبرکه در مسیر تردد زائرین اربعین خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم علیه السلام در شهرستان کرمانشاه، امامزاده ابراهیم علیه السلام در شهرستان کنگاور، امامزاده احمد علیه السلام در شهرستان سنقر، امامزاده باقر علیه السلام در شهر بیستون، امامزاده قاضی الکیا علیه السلام در شهرستان اسلام آبادغرب و امامزاده حسن علیه السلام در شهرستان اسلام آبادغرب آماده پذیرایی از زائران عزیز هستند.

وی ادامه داد : همچنین در استان فارس نیز امامزاده سیدعلاالدین محمدعلیه السلام در ممسنی، امامزاده سید شمس الدین علیه السلام در فسا، امامزاده اسماعیل علیه السلام(فسا)، امامزاده پیرمرادعلیه السلام در استهبان، امامزاده سید علی ابن اسحاق علیه السلام در سروستان، مسجد بین راهی سیدعلی ابن اسحاق علیه السلام مهیای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.
 

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان موقوفه امام رضا علیه السلام در شهر زاهدان آماده  پذیرایی از زائران اربعین است  در استان لرستان نیز امامزاده عبدالله علیه السلام در کیلومتر 5 خرم آباد به کوهدشت در کنار امام زاده ابوالوفاء علیه السلام  در کیلومتر 25 کوهدشت به ایلام، امامزاده محمد علیه السلام در کیلومتر 60 کوهدشت به ایلام و همچنین حسینیه حبیب ابن مظاهر در خرم آباد از دیگر بقاع و اماکن متبرکه استان لرستان هستند که به منظور خدمت رسانی مهیا شده اند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان های قم، مرکزی، ایلام و بوشهر نیز بقاع متبرکه ای به جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده اند که به ترتیب در استان قم بقاع متبرکه امامزاده جمال غریب علیه السلام در اول جاده قم کاشان، امامزاده جمال الدین علیه السلام در ورودی قم از جاده اراک، امامزاده عبدالله قلعه چم علیه السلام در جاده قدیم قم به اصفهان، امامزاده محمد غایب علیه السلام در جاده قم سلفچگان اصفهان، امامزاده جعفر زواریون علیه السلام در جاده سلفچگان به اراک، مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام در جاده بخش جعفریه، مسجد امام عسگری علیه السلام در کمربندی قم به اراک آماده سازی شده اند و در استان مرکزی نیز امامزاده محمد و طیب علیه السلام (اراک شهسوار)، امامزاده 72 تن علیه السلام (ساروق)، امامزاده محمدعابد علیه السلام (اراک)، امامزاده سیداسحاق علیه السلام (ساوه)،امامزاده سیدابوارضا علیه السلام (ساوه) و شاهزاده حسین علیه السلام (ساوه) آماده خدمت رسانی هستند.
 
همچنین در استان ایلام امامزاده علی صالح علیه السلام و امامزاده سیدحسن علیه السلام هر دو در مهران، امامزاده سیدعبدالله علیه السلام در ایوان و امام زاده های سیداکبر علیه السلام و عباس علیه السلام در دهلران مهیا سازی شده اند. در استان بوشهر نیز امامزاده حسین علیه السلام کنگان، امامزاده احمد اهرم علیه السلام دشتی، امامزاده حسن علیه السلام گناوه آماده سازی شده اند.
 
شرفخانی افزود :  در بقاع متبرکه  اعلام شده تا سه روز بعد از اربعین در تمام ساعات پذیرای زائرین  خواهند بود.
 
تولید محصولات فرهنگی  ویژه اربعین  
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور در ادامه این گفت وگو  همچنین با اشاره  به  رونمایی از 12 عنوان محصول ویژه اربعین، از تولید و انتشار 9 عنوان کتاب و کتابچه و 3 عنوان نرم افزار تلفن همراه ویژه  پیاده روی اربعین حسینی علیه السلام و سفر زیارتی عتبات عالیات خبر داد.
 
وی افزود:  با توجه به حماسه بی نظیر و بی بدیل تجمع میلیون ها زائر و دلباخته اهل بیت علیهم السلام حول محور حضرت اباعبدلله الحسین علیه السلام در اربعین و پیاده روی زوار تا کربلای معلی، بزرگ ترین فرصت تبیین مفاهیم دینی توسط مبلغین و خادمین شریعت مطهره فراهم شده است.
 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت به منظور پاسخگویی به مطالبه میلیون ها زائر حاضر در این حماسه دینی و با همت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی و مرکز فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف9 عنوان کتاب در موضوعات زیارت، معارف حسینی، احکام فقهی مورد ابتلا، فرهنگ تبلیغ و آموزش های عمومی به زوار تولید و به عنوان ره توشه تبلیغی در اختیار 1600 مبلغ اربعین حسینی قرار گرفته است.

وی در ادامه از توزیع کتب و کتابچه های ادعیه و راهنمای مورد نیاز زوار به منظور بهره برداری حداکثری از فیوضات این سفر معنوی خبر داد.
 
شرفخانی افزود: «زیارت، تبلیغ چهره به چهره در پیاده روی اربعین، شناخت عراق، ره پویه زیارت، راهنمای زائران، اربعین در گذر زمان، احکام فقهی مورد ابتلا در سفرهای زیارتی عتبات عالیات، امنیت سفر اربعین و سلامت زائر» عناوین تولیدات محتوایی ویژه این حماسه عظیم است که علاقه مندان جهت دریافت فایل متنی و بهره برداری می توانند به سایت هایwww.mfpo.irو www.mfso.ir مراجعه نمایند.
 
وی در خاتمه افزود: به منظور دسترسی آسان کاربران فضای مجازی به محتوای مذکور، نرم افزار تلفن همراه «ره توشه اربعین» حاوی تمامی کتب مذکور به همراه دو نرم افزار «زائر اربعین» و «اربعین لا له ها» توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تولید شده است که در سایت های ذکر شده قابل دریافت است.
 

اختصاص 90 هزار پرچم و سربند به مراسم پرشور اربعین حسینی
معاون فرهنگی سازمان اوقاف  ادامه داد :20 هزار پرچم مزین به شعار “انی احامی ابدا عن دینی” و 70 هزار عدد سربند با مضمون شعار مذکور تهیه و جهت توزیع در مسیر نجف به کربلا  ارسال شده است.
حجت الاسلام شرفخانی افزود:تدارک گسترده ای به جهت توزیع محصولات فرهنگی در بین زائران اربعین حسینی دیده شده است که به بیش از هفتاد هزار پرچم  و سربند با شعارهای مذهبی از جمله این محصولات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه