در اجرای نیت واقفان در ماه محرم باید دقت بیشتری شود

حجت الاسلام والمسلمین «احمد شرفخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در جمع مدیران و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در جوار بقعه امامزاده عباس (ع) ساری گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اجرا می شود.

وی بر اجرای هدفمند و برنامه محور بودن طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور تاکید کرد و افزود: طرح بصیرت عاشورایی یکی از شاخص ترین طرح های سازمان اوقاف به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود بیش از 800 نوع نیت واقف در کشور خبر داد و اضافه کرد: پنج نوع نیت واقف در کشور مربوط به عزاداری در ماه محرم است که عواید آن تنها در ماه محرم و در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرا می شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 13 هزار و 588 موقوفه در استان مازندران، عنوان کرد: در اجرای نیت واقفان در ماه محرم باید دقت بیشتری شود تا کوچکترین انحرافی در آن ایجاد نشود.

شرفخانی با بیان اینکه بیش از 4 هزار موقوفه با نیت تعزیه داری در استان مازندران وجود دارد که آمار قابل توجهی است.

وی افزود: در ماه محرم نباید تنها به اجرای نیت واقف و اطعام دهی اکتفا شود بلکه باید معارف حسینی در جامعه نیز انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه 890 موقوفه مرتبط به روضه خوانی در استان مازندران وجود دارد، عنوان کرد: بیشترین فعالیت سازمان اوقاف در ماه محرم است و شاخص ترین طرح آن طرح بصیرت عاشورایی به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در ماه محرم به دنبال ترویج فرهنگی عاشورا هستیم، ادامه داد: برنامه های اوقاف در طرح بصیرت عاشورایی نباید به اطعام دهی خلاصه شود بلکه ما به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز هستیم.

وی در ادامه بر لزوم ترویج معارف حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور تاکید کرد و افزود: اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف می شود و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

شرفخانی بر برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور تاکید کرد و ادامه داد: خیمه های معرفت یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف است که با حضور روحانیون و مبلغان دینی برپا می شود و آثار و برکات خوبی در جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید دغدغه ترویج فرهنگ عاشورایی را داشته باشیم، گفت: نشر و گسترش معارف حسینی مهمترین و اصلی ترین وظیفه ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها در ماه های محرم و صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه