بیداری اسلامی وامدار روز جهانی قدس است

تهران – معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیداری اسلامی وامدار روز جهانی قدس است، گفت: این موج در اکثر کشورها برگرفته از روز قدس و مقاومت مردم در مقابل استکبار جهانی است .

حجت الاسلام ˈاحمد شرفخانیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس، تنها حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه در حقیقت حمایت و پشتیبانی از دیگر ملت هایی است که در زیر چکمه های استکبار حتی حقوق شهروندی آنان پایمال می شود.

 

وی افزود: روز جهانی قدس درحقیقت روز بیداری اسلامی، مبارزه مستضعفان با ظلم و جور و روز حیات دوباره اسلام در منطقه است.

 

شرفخانی اظهار داشت: نامگذاری این روز از سوی بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران از آن روست تا حرکت های خودجوش مردمی و حضور در صحنه راهپیمایی آحاد جامعه بتواند آتشی بر کاخ های ظلم و فساد آمریکا و رژیم صهیونیستی انداخته و دست های ظالمانه آنان را از مرزهای مسلمانان کوتاه کند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآورشد: اینگونه حرکت های خودجوش که با تدابیر امام راحل و تاکیدات مقام معظم رهبری هر سال باشکوه تر از گذشته برگزار می شود، مسلمانان را به سمت اتحاد و یکپارچگی برای مقاومت در برابر توطئه های مستکبران هدایت خواهد کرد.

 

 

شرفخانی با بیان اینکه روز قدس امسال به دلیل شرایط حاکم بر منطقه و به راه افتادن موج بیداری اسلامی از ویژگی خاصی برخوردار است، اضافه کرد: امید است این موج در کشورهای اسلامی به اوج خود برسد و آنان اجازه ندهند که حاکمیت ظلم و ستم بر امت اسلامی مسلط شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون بیداری اسلامی حتی تا قلب اروپا و آمریکا نیز گسترش پیدا کرده، تصریح کرد: ملت ایران که هر سال باشکوه هر چه تمام در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می کنند امسال نیز لازم است تا حمایت معنوی و مادی خود از کشورهای مظلوم را اعلام کنند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جهان اسلام باید با اینگونه حرکت ها منشا بیداری اسلامی در کشورهای مختلف را حفظ کرده و اجازه ندهند که مردم مسلمان زیر چتر حاکمیت استکبار قرار گیرد.

 

شرفخانی ادامه داد: لازم است تا مردم در روز قدس حمایت جدی خود را از مردم مظلوم بحرین، میانمار و بویژه سوریه که با فتنه های جدید روبرو است، ابراز کنند تا موج بیداری اسلامی و نهضت های انقلابی با پشتوانه مردمی به اوج خود برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه