برگزاری سوگواره” احلی من العسل” ویژه نوجوانان در مدارس و بقاع متبرکه در روزهفتم ماه محرم

 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همایش “احلی من العسل” با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز هفتم محرم سال جاری مصادف با دهم آبان ماه در در مدارس و برخی بقاع متبرکه کشور برگزار م شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همایش “احلی من العسل” با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز هفتم محرم سال جاری مصادف با دهم آبان ماه در در مدارس و برخی بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی گفت: سوگواره «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است، داد. این نوجوان 13 ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است. عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.
 
شرفخانی در ادامه گفت: امسال نیز همچون دو سال گذشته با همکاری شورای معارف سیمای سازمان صداو سیما(با محوریت شبکه 2)، معاونت پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ،سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام سوگواره “احلی من العسل” به منظور از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) بعنوان الگوی تمام نوجوانان پیرو سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مدارس و برخی امامزادگان شاخص کشور برگزار می شود.
 

وی در ادامه افزود: امسال این مراسم باشکوه در روز شنبه مورخ 10 آبان ماه (7 محرم)  ساعت 10 صبح همزمان در تمامی مدارس سراسر کشور و همچنین با حضور پرشور دانش آموزان حسینی در برخی بقاع متبرکه شاخص در تهران، مراکز استانها و بسیاری از شهرههای کشور برگزار شده وبصورت زنده و مستقیم از شبکه های ملی و استانی سازمان صدا و سیما پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه