برگزاری سه دوره تربیت مربی ویژه تأسیس مراکز مجازی استان‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن،معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نظر دارد، مراکز آموزش مجازی و غیرحضوری حفظ قرآن کریم را در سایر استان‌های کشور راه‌اندازی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در این رابطه افزود : از امتیازات تشکیل این مراکز می‌توان به ایجادعدالت آموزشی با نگاه به مناطق محروم،ایجاد زمینه دسترسی به مکان آموزشی و اساتیدقوی وخبره، ایجاد فضای فراگیروهمگانی در جهت آموزش حفظ قرآن، ایجاد زمینه حضور اقشار خاص در زمینه حفظ قرآن، فعال کردن نیروهای قرآنی هر استان، ارائه آموزش‌های قرآنی متناسب با زبان، فرهنگ، آداب و رسوم هر استان و …. اشاره کرد.

شرفخانی گفت: در همین راستا مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن با همکاری مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم، سه دوره تربیت مربی ویژه دوره‌های غیرحضوری برگزار شد که در این دوره‌ها بیش از شصت نفر از کارشناسان قرآنی آقا و خانم از استان‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، خوزستان، البرز، مرکزی، همدان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، ایلام، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شرکت کرده و با سرفصل‌های تربیت مربی دوره‌های غیر حضوری قرآن آشنا شدند.

شرفخانی ادامه داد: سرفصل‌های این دوره‌ها عبارتند از؛ چرایی و چگونگی حفظ قرآن، اصول عمومی کلاسداری، کارگاه آموزش تدریس حفظ قرآن، نقاظ ضعف و قوت دوره‌های حفظ غیرحضوری، اقتضائات آسیب‌ها و راهکارهای حفظ غیرحضوری قرآن، اصول مشاوره‌دهی به حفاظ و … که توسط اساتید نام‌آشنایی چون استاد طباطبایی، استاد قاسمی، استاد معتمدی، استاد مهندسی، استاد هاشمی و … ارائه گردیده است.

لازم به ذکر است که، مرکزآموزشمجازیحفظقرآنکریم دردی ماه سال1391 توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده است و تاکنونبیش از 24 هزار نفرازآموزش‌هایرایگاناینمرکزبهرهبرده‌اند. علاقمندان می‌توانند برای بهره‌مندی از آموزش‌های این مرکز در پایگاه اینترنتی www.quranhefz.irثبت نام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه