ایجاد ۲ هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در بقای متبرکه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ایجاد 2 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در بقای متبرکه سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در حاشیه همایش اختتامیه دوره نشاط معنوی در امامزاده هاشم (ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: طرح نشاط معنوی به منظور ایجاد قطب فرهنگی در کشور و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.
وی ایجاد فضای دینی و معنوی و ترویج برنامه‌ها و معارف اسلامی را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: فضای معنوی حاکم بر اماکن متبرکه زمینه را برای اجرای این طرح‌ها مهیا کرده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: با وجود شرایط موجود، رهبر معظم انقلاب نیز برپایی برنامه‌های دینی و فرهنگی در اماکن مذهبی و امامزاده‌ها را مورد تاکید قرار داده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در پنج مرحله برگزار می‌شود، گفت: مرحله نخست این طرح همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و در قالب طرح آرامش بهاری انجام می‌شود.
شرفخانی برگزاری طرح یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را دومین مرحله برگزاری برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف عنوان کرد.
وی ابراز داشت: سومین مرحله برنامه‌های فرهنگی این اداره با شعار طرح نشاط معنوی به صورت هماهنگ در سراسر کشور برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نوجوانان و جوانان انجام می‌شود.
این مسئول از برگزاری چهارمین مرحله برنامه‌های فرهنگی همزمان با فرا رسیدن جشن ولایت خبر داد و گفت: این برنامه برای ترویج ولایت‌پذیری در جامعه با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.
این مسئول اجرای طرح فرهنگی بصیرت عاشورایی را پنجمین مرحله برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف عنوان کرد و ابراز داشت: این مراسم معنوی همزمان با ایام سوگواری محرم و صفر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از ایجاد 2 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: برای بهره‌مندی و رابطه نزدیک بین جوانان و امامزاده‌ها و ایجاد فضای معنوی این مراکز تاسیس می‌شوند.
وی ایجاد فضای معنوی و بهره‌مندی تمام آحاد جامعه از این برنامه‌ها را از اهداف مراکز مذکور عنوان کرد و اضافه کرد: ساختار این مراکز به صورت مردمی شکل می‌گیرد.
شرفخانی تصریح کرد: جوانان در سنین نوجوانی و جوانی از شور و هیجانی ویژه‌‌ای برخوردارند که استفاده از جوانان در مراکز و بقای متبرکه نشاط جوانان را برای دستیابی به ارزش‌های دینی میسر می‌کند.
این مسئول اجرای طرح نشاط معنوی را مهم‌ترین برنامه اداره اوقاف در رابطه با غنی‌سازی و ترویج برنامه‌های دینی و مذهبی عنوان کرد و اذعان داشت: امسال تاکنون بیش از 900 امامزاده اجرای این طرح را عهده‌دار بودند که این برنامه‌ها با استقبال خانواده‌ها و جوانان مواجه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه