ارج نهادن به جایگاه قرآن توطئه‌های غرب را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ارج نهادن به جایگاه این کتاب آسمانی می‌تواند بخش قابل توجهی از فتنه‌ها و توطئه‌های غرب علیه مسلمانان را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در سفر یک‌ روزه به خوزستان در جمع خبرنگاران به عمل ناپسند کشیش صهیونیستی در آمریکا و اهانت به قرآن کریم اشاره کرد و اظهارداشت: این عمل چند سالی است که در غرب در حال انجام است که باید ساز و کار مقابله با این گونه حرکات زشت ایجاد می‌شد.

وی تصریح کرد: طرح تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن کریم یکی از این گونه ساز و کارها است که از سال گذشته به صورت جدی در حال انجام است.

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید بر این که قرآن این کتاب آسمانی در بین مردم ایران از جایگاه ویژه و والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ارج نهادن به جایگاه این کتاب آسمانی می‌تواند بخش قابل توجهی از فتنه‌ها و توطئه‌های غرب علیه مسلمانان را خنثی کند.

وی یکی دیگر از ساز و کارهای مقابله با حرکت شنیع غرب در خصوص آتش زدن قرآن کریم را مشارکت مردم ایران در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در سراسر دنیا عنوان کرد و گفت: به همین منظور از مردم درخواست می شود به منظور پاسخگویی به اهانت این کشیش صهیونیستی به قرآن، هر کس یک قرآن به عرصه بین‌المللی وقف کند تا همگان با این کتاب آسمانی و آموزه‌های آن آشنا شوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: در این راستا شماره حسابی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شماره« 808 بانک ملی و 01050501010005سیبا» در نظر گرفته شده است تا هر کس هر اندازه تمایل داشت مبلغی را واریز کند و با این مبالغ، کتاب‌های قرآنی تهیه و در عرصه بین الملل وقف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رکورد شکنی مردم ایران در زمینه وقف اشاره تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر یک هزار و 385 مورد وقف از سوی مردم درسطح کشور انجام گرفت که نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

 

حجت الاسلام شرفخانی بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 88 متوسط وقف از سوی مردم سالانه 198 مورد بوده که با فرهنگ سازی که در این زمینه انجام شده مردم به انجام این مهم بیشتر ترغیب شده‌اند.

 

وی همچنین یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و ابراز داشت: پیش بینی شده بیش از چهار هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزاده‌ها و بقعه‌های متبرکه تاسیس شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در فراز پایانی سخنانش گفت: تا کنون در یک هزار و 600 امامزاده در سطح کشور مراکز فرهنگی و قرآنی راه‌اندازی شده است که تا چهار سال آینده 4 هزار مرکز دیگر تاسیس خواهد شد./9458/پ202/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه