اجرای دوره آموزشی تخصصی اصحاب بقاع متبرکه از ۲۰ دی ماه در مشهد مقدس

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به برنامه سال 1393 و برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است تا به حول و قوه الهی دوره آموزشی تخصصی اصحاب بقاع متبرکه شامل هیأت‌های امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور در مرکز آموزشی فدک آل محمد (ص) مشهد مقدس طی  9 دوره آموزشی از 20 دی‌ماه لغایت 23 اسفندماه برگزار ‌گردد.
 
بر این اساس سهمیه هر یک از استان‌ها طی 6 دوره بقاع متبرکه داخل شهری و 2 دوره بقاع متبرکه خارج شهری (روستایی – بین‌راهی) و یک دوره ویژه  به آنها ابلاغ گردیده است.
 

  دوره ویژه شامل آن دسته از بقاع متبرکه شاخص سطح یک کشوری می‌باشند که در ترکیب هیأت امنای آنان شخصیت حقوقی و معتمدین برجسته لشکری و یا کشوری حضور فعال دارند.

لازم به ذکر است که جمعاً  530 بقعه متبرکه شاخص کشوری و 1060 نفر از اعضای هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی در این دوره‌های 3 روزه شرکت می‌نمایند.
 

  محتوای این دوره‌های آموزشی از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است. در بخش عمومی مباحث اخلاقی و تربیتی، بصیرتی و سیاسی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات حفاظتی و امنیتی و در بخش تخصصی چشم‌انداز فرهنگی بقاع و مدیریت جهادی – ویژه برنامه‌های فرهنگی سال – کارگاه آموزشی کار با سامانه جامع اطلاع بقاع متبرکه و موقوفات، تبیین فعالیت‌های مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع، آشنایی با وظایف هیأت‌های امنا و کارکردهای اجرای نیات توسط علما و اساتید مجرب سازمانی و برون‌سازمانی تدریس، مطرح و تبادل‌نظر می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه