برگزاری نمایشگاه دهه کرامت در ۱۵۰۰ امامزاده کشور/راه‌اندازی پرتال جامع امامزادگان

 
حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز چهارشنبه مورخ 15/5/93 در جلسه شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: با تصویب روز پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تکریم امامزادگان از سال‌های گذشته همایش‌های امامزادگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان در استان اصفهان برگزار شد و امسال برنامه‌ریزی شده است که این کنگره به‌صورت شخصیتی سه امامزاده در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که طی 4 سال اخیر در مجموعه سازمان اوقاف انجام گرفت، بحث برنامه‌ریزی برای تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان

حجت‌الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: سال گذشته اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان در استان اصفهان برگزار شد و امسال برنامه‌ریزی شده است که این کنگره به‌صورت شخصیتی سه امامزاده در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی «حضرت بی‌بی حکیمه» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد، کنگره «حضرت هلال‌بن‌علی» در آران و بیدگل استان اصفهان و سومین کنگره به‌صورت مشارکتی با مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت حرم حضرت حسین‌موسی‌‌الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف اظهار کرد: از اکنون برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است که اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری امامزادگان با تولید آثار فاخر هنری در دهه کرامت در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی برگزار شود تا سال آینده بتوانیم تولید آثار داشته باشیم و سال 94 نیز بحث اختتامیه و خروجی‌های جشنواره را ارائه دهیم.

برگزاری نمایشگاه دهه کرامت در 1500 امامزاده کشور

وی با بیان اینکه در یک هزار و 550 امامزاده کشور، نمایشگاه دهه کرامت برگزار می‌شود، ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت در نزدیک به 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که امسال انجام شده و شاید یکی از کارهای خوب مجموعه سازمان اوقاف است؛ راه‌اندازی پورتال جامع امامزادگان و بقاع متبرکه است و در کل کشور حدود 8 هزار و 51 بقعه امامزاده داریم اما اگر مردم بخواهند اطلاعاتی از این امامزادگان داشته باشند در یک مجموعه پورتال و کتابی جمع‌آوری نشده است که بعد از تلاشی که همکاران ما در چند سال اخیر انجام داده‌اند این پورتال آماده شد و اطلاعات تمام امامزادگان در آن قرار دارد.

راه‌اندازی پرتال جامع امامزادگان و زیارت مجازی

معاون فرهنگی سازمان اوقاف اضافه کرد: بحث زیارت از راه دور با استفاده از فناوری‌های روز و همچین زیارت مجازی نیز در این پورتال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که چهار جلد کتاب علمی ـ پژوهشی جهت نقش فرهنگی و اجتماعی امامزادگان با عنوان «چنان دری گشوده به بهشت» و «امامزادگان تجلی‌گاه قدسی» طراحی شده است، گفت: این کتاب‌ها هر کدام در چهار جلد رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم یک حرکت جریان‌ساز در امامزادگان در دهه کرامت داشته باشیم، تأکید کرد: بحث تکریم و بزرگداشت امامزادگان به صورت یک حرکت جریان‌ساز در امامزادگان باید رخ دهد.

وی در پایان گفت:‌ همچنین در ایام دهه کرامت کتاب «قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه» برای هر امامزاده‌ای آماده می‌شود که حرکت‌های فرهنگی و عمرانی امامزادگان براساس این کتاب رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه